söndag 1 mars 2009

Allt för mina håriga vänner

Än är jag kvar i Värmland. Var egentligen meningen att jag skulle åka tillbaka senast i fredags för jag hade en fest att gå på. En välordnad en med tema ögonmask och svartvita kläder. Men trots min fetisch för den typen av masker så skippade jag tillställningen trots allt.

Mamma bad mig att vara kvar till på måndag då det vankas veterinärbesök som med högsta sannolikhet kommer bli riktig cirkus. Både valpen och katten ska vaccineras samtidigt. Till saken hör att de inte är såta vänner. Jag var den enda som kunde vara med och försöka lugna ner de båda på vägen till och från veterinären.

Igår hade syren sin avskedsfest i Oslo. Hon tyckte jag skulle åka dit. I synnerhet för att D, en kille som jag klickade med senast då jag var där även skulle närvara denna gång. Å andra sidan så har han enligt uppgift dejtat en blondin av stureplanstyp den senaste tiden. För ett ögonblick tänkte jag att jag skulle dra dit och sopa mattan med våpet men sen tänkte jag - Nej. Om det är den varan han verkligen vill ha so be it.

Veterinärbesök på måndag som sagt och sen tillbaka till Uppsala och ta tag i mitt liv=få saker gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar