tisdag 10 mars 2009

Ännu en lista

Jag har visualiserat vår de senaste dagarna. Blev därför något besviken när jag nu öppnade ögonen och såg mängder av små små snöflingor fladdra förbi utanför fönstret. Well, well... Våren är värd väntan.

Ikväll ska jag åka in till Stockholm. Först gå på möte med den ideella organisationen jag är med i. Efter det ska jag träffa S. Behöver verkligen träffa S nu. Hon är den mest harmoniska och positiva personen jag känner. Behöver dela lite av hennes fenomenala tankar.

Nyligen skrev jag en lista över saker som gjorde mig entusiastisk som liten. Dags nu då för en lista med saker som gör mig entusiastisk som "stor". Det är mycket svårare. Visst det finns många saker man tycker är angenämt och trevligt men entusiastisk så där hjärtat slår extra slag och man bara vill hoppa? Ganska sällan.

Saker som gör mig entusiastisk nu för tiden:

. Personlig framgång - Att få högsta betyg och goda vitsord på arbeten jag gjort.
. Att kolla in en särskild kille och sen få honom på ett eller annat sätt
. När någon säger "Det var precis som du sa den där gången..." Det gör mig rörd när . människor minns och har tagit till sig mina ord
. Att ha bokat en resa och ha biljetten i handen
. Att se så fantastiska syner så någon måste nypa mig i armen
. Att dansa innerligt till en låt som får igång mig
. Hämningslöst sex
. Att läsa om saker som är life altering
. Historier om människor som fått framgång på ett eller annat plan mot alla odds
. Att ha samtal som får en att förstå mer om sig själv och andra

Det blev ett antal punkter ändå... *nöjd*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar