onsdag 25 mars 2009

Det går bra nu

Tog igår tåget till Stockholm i märkligt väder. Sträckor av blå himmel varvades med sträckor av dimmigt snöfall, som en sista kamp mellan vår och vinter. Vinden som blåste sen var inte nådig. Kändes som den drog rakt genom kroppen.

Anyways, jag tittade in hos K i butiken. Hon har lockat med designerklänningar och nu hade hon en hel drös förberedd åt mig. Sa åt mig att ta den tid jag behövde. Fastnade sen för en fodralklänning i korall med smala svarta band och svart rosett i midjan. Vi var båda rörande överens om att den var the one. K hustlade den åt mig med personalrabatt, utan den hade det aldrig gått. Ganska dyrt ändå men ibland måste en flicka unna sig. Jag var mer än nöjd.

Sen blev det seminarie om rättvisemärkta varor med organisationen. En av tjejerna hade styrt upp hela kvällen själv. Planerat program, bjudit in talare och hittat sponsorer. Det hela var mycket lyckat och inspirerande.

Tog sen sällskap tillbaka till Uppsala med ordförande som också bor där. Hon undrade om jag skulle ha lust att arrangera nåt liknande om Sydafrika där jag bott, i och med det stundande presidentvalet. Det skulle va askul men frågan är om jag kan få det att gå ihop rent tidsmässigt. Jag sa att jag i alla fall skulle kika på det. Vi kom också in på ämnet masteruppsats och jag berättade om min idé - att studera hur man jobbar förebyggande med aids och hiv i Tanzania. Ordförande gillade idén och sa att hon gärna hjälper mig att bolla vinkling och upplägg så hon föreslog en lunch tillsammans med henne och en annan mycket insatt person som jobbat på Sida. Det nappade jag på så klart.

Nu är det ny kursstart som gäller. Kläder på, ansikte på och sen iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar