onsdag 4 mars 2009

Omständigheterna kräver en lista

Att ta en så teknisk kurs som webbpublicering på distans är en utmaning av stora mått för någon så tekniskt efterbliven som undertecknad. Vi snackar ett tjugotal olika system som man använder sig av hit och dit och på det en massa termer som man inte ens får förklarat. Tydligen skulle det vara för avancerad nivå om man gick in på vad allt betyder och hur det fungerar i praktiken. Men jag, jag känner att jag skulle behöva just det för jag tycker inte om att inte veta vad fan jag håller på med. Det är jag det.

Nej, nu blir jag frustrerad. Måste lugna nerverna med att skriva ner en lista istället.

Kommer ni ihåg hur det var att vara ett barn? Hur man kunde vakna upp på morgonen och känna genuin entusiasm inför den nya dagen? Även om det var en vanlig veckodag och inget särskilt var inplanerat? Jag minns. Erlend Loe minns han med och hans huvudkaraktär i Naiv Super skriver en sån lista.

Här kommer min lista - Saker som gjorde mig entusiastisk när jag var liten:

Zorro - Den maskerade hämnaren
Spanjorskor som dansade flamenco
Robin Hood
Kompisar
Hitta på hysteriska sketcher inför roliga timmmen
Bygga kojor i skogen
Leta skatter i skogen
Gömma "skatter" i skogen och fantisera om att någon hittar dem
Sminka och klä ut mina pojkkusiner till flickor
Klä ut mig själv till whatever
Bada
Äta godis
Klättra i träd
Vara med när min bästis fångade grodor och andra läskiga smådjur
Gå ut med grannarnas hundar innan jag lyckades tjata till mig en egen
Måla och rita
Åka pulka
Indiana Jones
Madonna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar