onsdag 11 mars 2009

Frisk som en nötkärna är jag

I snart tre dagar nu har jag kämpat emot en begynnande förkylning. För mig börjar det alltid med halsont. Därifrån kan det antingen gå tillbaka helt eller bryta ut i feber och snuva. Egentligen borde jag kanske ta det lugnt men jag vill inte det. Jag vill uträtta saker och träffa folk.

I snöstorm tog jag mig till Stockholm igår och gick på möte med organisationen. Vi har fett mycket med saker att göra just nu. Nästa vecka har vi tillsammans med en partnerorganisation ordnat temadag på Sida. Det kommer att pågå från tidig förmiddag till sen eftermiddag, en heldag med andra ord. Många intressanta talare kommer att vara på plats och Sida bjuder på mat hela dagen.

Ikväll ska jag representera organisationen på Utrikespolitiska föreningens arbetsmarknadsdag här i Uppsala. Jag är frisk. Jag är stark. I can do it!

Fick en hel del energi av fika med S igår. Det är nåt mystiskt med oss. Vi går visst runt och tänker på samma saker under samma perioder. Det blir härliga samtal då. Hon hade upptäckt Mia och Klara på senaste tiden och höll på att dö när jag imiterade Gulletussan. Själv är hon en jäkel på att imitera den störda hundbruden. Cafébiträdet som serverade oss hade nåt oroligt i blicken då vi satt där och levde ut dessa karaktärer. Han trodde väl att vi bara var oss själva. Haha!

Nä, nu ska jag knappa vidare med HTML och CSS-koder. Det är faktiskt ganska angenämt när det flyter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar