söndag 8 mars 2009

I mitt esse

Det blev en kanonutgång igår. Först laddade jag och K hemma hos mig med kikärtsgryta, halloumiost och kalamati oliver. Båda kände sig på topp med nya frisyrer och klänningar. Vi sippade vin och bubbel och dansade fuldans.

Jag tog henne till Saluhallen som planerat. Efter varsin mojito i en av barerna på första våningen gjorde vi entré uppe på stora dansgolvet och det kändes som om boysen slukade oss med sina blickar. Efter ett tag spelade dj:n en av mina favvolåtar just nu. Vet inte vad artisten eller låten heter men versen går nånting som "Day and night, I keep on la la la la lalala. Och jag dansade som om jag varit själv i lokalen. Plötsligt står en osedvanligt snygg pojke framför mig och dansar med samma engagemang. Plötsligt hånglar vi utan att ens ha hunnit säga så mycket som hej och utan att jag vet vem som tagit initiativet. Och vi hånglar och hånglar och... Snyggingen har smakfulla kläder av à la svensk siluett. Håret är mörkt och välklippt. Han följer med mig och K ut när vi röker. Envisas med att kyssa mig mellan blossen. Säger att han brukar dissa tjejer som röker men att jag är alldeles för het för det.

Vi går tillbaka in och K säger nåt om att hon måste på toa. Instinktivt hänger jag på men killen drar in mig mot dansgolvet. Säger att jag kan väl skita i henne. Jag skakar på huvudet. Jag är inte den som lämnar vänner för hångel så jag drar. Trött på hans ganska dryga attityd.

Uppe på stora dansgolvet igen får jag ögonkontakt med en kille som är så damn fine så jag bara vill äta upp honom. Vi går förbi honom och hans gäng och han vänder sig och ler mot mitt håll. Jag vänder tillbaka säger att han har himla fint hår, blonda lockar ner till axlarna, han säger - "Ska du säga" och drar en slinga av mitt hår genom fingrarna på hans hand. Så vi står där och dansar och ler mot varandra. Utbyter några ord då och då tills hans vänner vill till baren. Är du kvar här på golvet sen? undrar han. Jag svarar att det är möjligt. Men strömmen vill annorlunda så jag och K går vidare runt i lokalen. Röker lite till, dansar lite till, dricker lite till och sen tar Blonda Lockarna tag i mig när vi passerar honom på ett annat av dansgolven. Så vi blir kvar där och dansar med hans vänner. Blonda Lockarna och jag ler och ler mot varann. Det framkommer att jag och K är från Karlstad och av någon anledning tycker han som själv är 08 från början att det är värt en kram. Så jag får krama om hans perfekt långa snygga kropp. Sen ler vi så där mot varann igen. Jag kommer på att jag och K måste springa till sista bussen. Han tycker det är tråkigt att vi måste gå redan. Jag föreslår att vi kan träffas nån annan gång och han säger absolut så jag tar hans nummer.

Sen missar vi bussen med nån minut och får ta en taxi. På vägen upp till lägenheten börjar vi tråkigt nog att tjafsa. Står sen i hallen och skriker till varandra som två babianer. Så jävla onödigt. Det började med att jag anmärkte på en grej hon sa som kändes disrespectful och hon menade på att hon inte alls gjort nåt fel. Varför har vi såna bråk? Som av den typen syren och jag hade när vi var tonåringar. Vi somnade som ovänner.

Pratade sen igenom incidenten när vi vaknat tills vi förstod varandras sidor av saken och kunde förlåta. Resten av timmarna innan hon åkte spenderade vi i sann systeranda som det ska va på internationella kvinnodagen. Tog lunch på ett café och skrattade åt gårdagen och gamla minnen. Vi kom in på den första killen jag hade sex med som vi kallar Knull-ettan. Smidig som hon är utbrister K "Ja Knull-ettan! Vad gör han nu förtiden?" i en ton så alla tystnar och tittar på oss. Man kan ju inte annat än skratta.

För ca en och en halv timme sedan skickade jag iväg ett sms till Blonda Lockarna med förfrågan om att ta en öl ihop nån kväll. Jag har ingen tidigare erfarenhet av att va den som tar initiativet så jag vet inte om jag gillar vad jag gett mig in på. För jag har inte fått nåt svar än. Men om han inte svarar så säger vi att han tappat mobiljäveln i toaletten eller nåt liknande. För något annat alternativ är ju högst osannolikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar