fredag 13 mars 2009

På benen i alla fall

Snorig och småfebrig är jag men likt förbannat tog jag mig ut på stan för att uträtta ett antal ärenden. Backar och trappor kändes som rena döden. En halv veckas förkylning kan tydligen ta kål på kondisen helt. Fick i alla fall gjort det jag skulle och tog mig också hem. Hemma är där jag tänker stanna resten av kvällen. Sippa te, läsa bok, knappa koder och se film, är planen. Mer än så orkar jag inte med.

Blonda Lockarna har inte hört av sig. Ser ut som om mobilen inte undkom toan trots allt. Trist för honom.

Imorgon ska jag skippa melodifestivalen till förmån för riktig musik. José Gonzalez spelar en utsåld konsert på konserthuset och jag ska dit och recensera. Senast jag såg honom (och även då recenserade) var helt magiskt. I Jönköpings stadsteater intog då en blyg man hela salen med sin musik. Jag minns hur en grupp uppsluppna studenter satt bakom mig och gapade innan det hela körde igång, clueless inför vad dom just skulle få uppleva. Redan efter hans första ackord tystnade samtliga och det var som om alla höll andan låtarna igenom. Det var för ganska många år sen. Ska bli intressant nu att se vad som hänt sen dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar