onsdag 18 mars 2009

Starka upplevelser

Tidigare idag svarade jag på en enkätundersökning utfärdad av Ticnet. På en av frågorna skulle man välja ut tre favoritupplevelser bland ett antal aktiviteter. Det var nånting i stil med: Åka skidor, gå på musikkonsert, gå på teaterföreställning och se hockeymatch. Men mitt i det hela stod också "sex" rätt och slätt som ett alternativ. Okay... Hur har man tänkt här då? undrade jag.

Framför mig ser jag en marknadsavdelning i möte. De brainstormar kring olika upplevelser. Upplevelser som företaget erbjuder. Sen säger någon uppsluppen typ, kanske gruppens clown i kostymform, "Men sex då?!" Alla tystnar. Han fortsätter: "Ja.." Någon snoppar av honom med "Ja men sex erbjuder vi ju ändå inte.". Personen med kommentaren skrattar lite torrt och ser sig om för medhåll från de andra. Han: "Nej, visserligen inte. Men vore det inte jävligt kul att se hur folk svarar på det?" ... "Du har en poäng", säger projektledaren. Sagt och gjort - "sex" är med på listan.

Naturligtvis tog jag med sex som ett av mina tre val. Har man haft bra sex vet man att det endast överträffas av få saker. Ja, jag behöver ligga. Få har väl missat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar