lördag 7 mars 2009

Skön dag idag

Tog just en break från städningen som jag håller på mig. Sippar på en kopp svart koffeinkick och bläddrar i nya numret av Damernas Värld, ett av få vettiga modemagazin i detta land om du frågar mig. Igår blev mitt hår klippt. Det är en lika stor pärs varje gång. När man flyttar omkring så mycket som jag gör hinner man aldrig hitta den perfekta frisören. Det blir att man chansar varje gång. Den här gången hade jag fått en rabattkupong hemskickad från ett ställe som verkade va en seriös salong med hemsida på internet och allt. Efter noggrann övervägning bestämde mig för att boka en tid.

När jag väl satt där i stolen slog jag förutom sedvanlig trimning av topparna till med lång lugg á la Titiyo. Det blev faktiskt precis som jag tänkt mig. Hon som klippte mig tog sig verkligen tid och jag blev så glad av resultatet. Mår mitt hår bra så mår jag bra. Så enkelt och så svårt är det med mig.

Snart ska jag möta gamla vännen K på tågstationen. Tillsammans ska vi göra Uppsala. Blir först en promenad med fika på stan, efter det middag hemma och sen utgång på en schyst lokal som heter Saluhallen. Jag har saknat min galning till vän. Ser så mycket fram emot hon kommer hit och i vanlig ordning skakar om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar