torsdag 12 mars 2009

Vilodag

Det finns visst gränser även om man inbillar sig annat. Nu har jag sprungit runt ute i kylan med min förkylning hit och dit och det håller tydligen inte i längden. Gick upp kl. 7 imorse för att tvätta. Efter att tvätten var gjord crashade jag i sängen tills nån stackars telefonsäljare väckte mig vid 15-tiden. Kroppen känns småfebrig men ok. Jag unnar den vila idag så det inte skiter sig med helgen.

Det gick bra på arbetsmarknadsminglet igår. Jag blev lite orolig i början då jag fick sitta själv vid vårt bord strax innan det började. Om inte ordförande skulle komma skulle jag bli tvungen att improvisera big time med spontant tal inför hundratals studenter och arbetsmarknadsfolk. Som tur var kom hon inrusande de sista minuterna och jag kunde andas ut. Resten var bara roligt och kvällen gick fort. Jag stod där och pratade och svarade på frågor ställda av nyfikna studenter. Alla var trevliga och intresserade så det gick strålande. Men det hade tagit på krafterna kände jag när jag kom hem och febern började.

Innan minglet pratade jag med D på Fejjans chat. Det var han som inledde samtalet med att säga att jag hade "grymt snygg frilla!!! : )" Jag har nyligen bytt profilbild och lagt in ett foto från i lördags. Det blev ett ganska långt samtal där vi bland annat avverkade våra gemensamma intressen resor och musik. Han sökte ressällskap till Hong Kong och Indonesien i sommar. Jag sa att jag planerade att tågluffa i Europa. Det hade inte han heller gjort innan men nu hade han bokat sin resa. Jag sa att han gjort rätt i det så han kommer iväg. När vi kom in på musik berättade jag att jag börjat skriva för en musiktidning. Han fann detta högst intressant och erbjöd sig att hjälpa mig med pressleg då han som musikproducent har många kontakter i branschen. Jag tackade för erbjudandet och sa att han gärna fick göra det. Vi gick aldrig in på bruden han träffat. Jag frågade inget och han anförtrodde dito. Well, well...

Nu ska jag se film för själen. Gamla feelgoodrullen Forest Gump. Den kan ju aldrig slå fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar