tisdag 17 mars 2009

Sol ute

Det kan göra en hel del. Tidigare idag när jag loggade in på msn var syren där. De få minuterna vi hann prata innan hennes internettid gick ut framgick det att hon var full, matt och på Fiji. Med andra ord var allt i sin ordning. Lättad återfick jag lusten att ta på mig ansiktet och bege mig ut i verkligheten.

Hade en del att uträtta på stan. På bussen skickade jag iväg ett sms till M. Har haft dåligt samvete över att jag inte hört av mig när jag sagt att jag ska göra det. Sa att jag var i stan och att vi kunde ta en kaffe om han vill.

Väl i stan började jag med att gå upp till studentexpeditionen. Har inte hört ett skit om hur det gått med kurserna jag sökte för andra delen av terminen. Fick prata med biträdande studierektor som sa att jag inte var uppskriven på nån av dem utan endast överstruken från listan med studenter som ska skriva uppsats. Mycket underligt, tyckte jag och tog fram kopia av min ansökan. Sa att jag funderat på att ta uppsatsen nu men att jag samtidigt sökt kurser och bestämt mig för att göra uppsatsen nästa termin. Mer än så behövde jag som tur var inte säga. Hon skrev omgående upp mig på kursen jag ville läsa. Ursäktade sig med administrativt strul, jara jara.

Tillbaka på stan började jag scanna av utbudet i kläd- och skobutiker. Visualiserade mig själv i nya outfits jag inte har råd med men drömma går ju. Det kom ett svar från M. Sa att han inte kunde träffas just idag men gärna någon annan dag. Efter det fick jag ytterligare sms om att jag inte får glömma att jag lovat honom svensk middag och dans. Helvete!! Jag känner inte för det. En kärlekshandling som middag gör jag endast åt nära vänner och potentiella ligg. M är ingetdera. Dansa med honom vågar jag inte göra heller. Fitta! Hur ska jag slingra mig ur den här då?

Fler saker att slingra sig ur är couch surfing requests. Så jävla klart är det snart fyrtioåriga snubbar som vill crasha hos mig, i min lilla etta. Jag måste inte säga ja men vad säger man? Ljuger ihop nånting I guess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar