torsdag 19 mars 2009

Livet från den ljusa sidan

Pappa har skrivits ut från sjukhuset. Med sig ut har han recept på blodförtunnande mediciner och en rekommendation om att ta det lungt. Får se hur länge han klarar det Mr workoholic... Det var en sån lättnad att höra att han trots allt är okay.

Jag har ägnat dagen åt bland annat skrivande, mailkommunikation och träning. Till min glädje är mina texter för musiktidningen väldigt uppskattade. Chefen vill skicka ut mig på konserter och intervjuer hit och dit vilket känns väldigt kul. Nu har det blivit fyra texter på en vecka och det är ganska mycket mer än jag vanligtvis kommer palla med ovanpå mina heltidsstudier. Men... så länge det känns kul och jag orkar är det väl bara att köra på.

På kvällen tog jag bussen in till stan och promenerade genom centrum för att möta couch surfing gruppen på ett café. Jag slogs av vilken vacker stad Uppsala egentligen är. Den har en så härligt gammaldags charm, pittoresk är nog ordet. Synen av den i vårkvällsljus utlöste en påtaglig mängd lyckohormon.

Med på mötet var förutom ordförande, en spanjor, en portugis, en mexikanska och en fransyska. Vi pratade bland annat olika uttryck och språkförväxlingar. Jag lärde mig kraftuttrycket "de puta madre", ett situationskänsligt uttryck som verkar vara väldigt användbart. Innan jag lämnade sällskapet kom vi fram till att vi snart skulle ha en fransk afton så alla fransmän plus frankophoner kan träffas et parler francais.

Imorgon blir det en heldag i Stockholm. Först temadag på Sida där jag ska skriva referat och dela ut blommor till talare. Efteråt afterwork med gamla parisflatmaten L. Senare på kvällen ska jag möta upp med en utomordentligt begåvad frilansfotograf som börjat jobba för tidningen. Tillsammans ska vi bevaka en lansering av nya Malmöband på Nalen. Summa summarum: Life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar