söndag 26 april 2009

Vackert väder

Jag pluggar som en gnu. Det måste man också göra typ twentyfour seven när man är student på Uppsalas universitet med alla dess nitiska lärare. Idag en söndag förmiddag hade vi inlämning av rapport klockan nio på morgonen. Jag hade mailat den under natten istället så jag kunde sova ut på morgonen. Vaknade bittert medveten om att det väntade mer plugg men vädret... Vackra vädret stoltserade med en temperatur som kröp upp mot tjugo grader. Jag behöver också D-vitamin för att orka, resonerade jag, gjorde mig lite fin och åkte in till staden.

Köpte takeawaykaffe och sandwichglass och satte mig på en bänk vid ån. Hade med mig en del papper att läsa men blicken gled hela tiden iväg mot folkmassan. Alla människor... Gömda under vintern men våren får dom att välla fram från alla håll och kanter. De såg lyckliga ut de flesta.

Avslutade med en cigg innan jag tog en omväg tillbaka till bussen. Fördröjde liksom mina steg.

Nu är det kväll men papper väntar fortfarande. Diskussionsseminarium imorgon igen. Heja, heja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar