söndag 19 april 2009

Kids. You got to love them.

Så jag var på väg till matbutiken längre bort som ett rutinmässigt avbrott i pluggandet. Gick igenom ett radhusområde då jag la märke till en långhårig blond flicka med glasögon, kanske var hon i tioårsåldern. Stod lutad över ett balkongräcke ivrigt viftandes efter uppmärksamhet. Hon sa nåt men som vanligt hade jag musik i öronen.

Jag avlägsnade hörlurarna för att se vad hon ville. Hon: Det är en ekorre där borta! Jag tittade dit hon pekat. Nä... Var då? Nu blev hon otålig - Men! Ser du inte?! Den är där. Jag tittade igen och mycket riktigt. En ekorre klättrade på en hink hos grannen intill.

Coolt, eller hur? tyckte hon. Jag: Jaa, ascoolt. Nu balanserade den på kanten av hinken. Du är snygg! avslutade flickan kort och gott och sprang tillbaka in.

Vilken sötis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar