måndag 6 april 2009

It's his party. Without korv if he wants to.

Morrissey kommer till Sverige i juni för spelning i Göteborg, Stockholm samt Borås (av alla gudsförgätna hålor).

Svensk media kallar honom nu för diva för att han har ett krav. Ett endaste jävla fjuttkrav jämfört med många andra internationella artisters finanspaket till kravlistor. Uppenbarligen så är detta enda krav ett mycket kontroversiellt sådant - Han kräver att det inte ska serveras något kött under spelningara.

Det snackas om att kravet är fräckt, att han inte kan hålla på och pracka på andra sin egenvalda livsstil jara, jara.

Jag är allergisk mot personer som försöker pracka på andra saker. Vare sig det handlar om försäljning av mobilabonnemang eller sina moraliska ståndpunkter. Men jag skulle inte använda ord som "pracka på" i Morrisseys fall. Mediafolket bara - "Men tänk om man blir sugen på en korv under spelningen. Fan va taskigt att inte kunna köpa nån då." Ja, stackars satar. Hela två timmar får de säkert stå/sitta där utan sin korv. Buhu! Det är ett hårt liv.

Säg att jag skulle välja att ha fest hemma där jag bjuder på mat. Är jag då taskig om jag bara serverar vegetariskt? Är jag på nåt sätt skyldig att utfodra köttätarna med just kött? Så fan heller.

Det är Morrisseys spelningar. Låt honom då ifred få bestämma att inte ha kött i lokalen. Folk kommer överleva. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar