måndag 20 april 2009

Läsa bör man

Träffade min uppsatshandeldare idag efter föreläsningen. Hon hade läst mitt första utkast och hade synpunkter som jag nånstans hade förväntat mig. Betonade nödvändigheten av djupare teoretisk förankring samt tydligare koppling till statsvetenskapen. Jag vet, jag vet, jag vet. Men så är jag ju en medie- och kommunikationsvetare i grunden. Det ämnet har jag läst i tre år medan statsvetenskap, knappt i ett. Visserligen direkt på D-nivå men ändå. Samtidigt var hon inte helt negativ. Det skulle absolut gå att hitta kopplingar och hon föreslog några possible approaches. Jorå så att, det går säkert att styra upp det här. Måste bara fortsätta att läsa läsa läsa.

Läsning är givande men fan, jag önskar att det gick att läsa på annat sätt än att sitta ner och ögna igenom text efter text. Att man var kapabel att göra det till exempel samtidigt som man lagar mat, eller simmar eller dansar eller hånglar. Tja, jag gillar inte formen som aktiviteten utövas i helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar