söndag 31 maj 2009

Soliga dar

Soliga dar, det är fina dar. I fredags var MH på genomfart i Uppsala så vi köpte kaffe och glass och satte oss vid ån. Pratade, pratade och pratade i nästan tre timmar. Bland annat om det stundande EU-valet, kärlekslivet (eller i mitt fall bristen på det), framtidsplaner och resor. MH sa att hon tänkt på Kroatien i fem år nu. Jo, hej, tyckte jag som tänkt på att åka dit lika länge. I år skulle det ju bli av men det ser inte så ut. MH tyckte att om jag inte kommer iväg i sommar så skulle vi resa dit tillsammans nästa år. Det var ett promise.

Igår kom K2 rullandes ut till min förort i en svart merca. Tjejen hade fixat skjuts från tågstationen med främlingar, driftig och våghalsig som hon är. Jag hade förberett middag med pasta, youghurtmarinerade kycklingfiléer, kall basillikasås och grekisk sallad. Till det drack vi San Miguel öl och skvallrade om det senaste. Fick plötsligt väldigt bråttom då vi insåg att klockan tickat på förfärligt fort som den i vanlig ordning gör när man har trevligt.

Jag tog med henne på en temafest arrangerad av min kompis G. Temat var olika länder som man skulle representera. Tillsammans representerade K2 och jag det amerikanska inbördeskriget. Jag som indian och hon som sydstatare. G välkomnade oss glatt, utklädd till indiska.

Det var väldigt blandat med folk på festen. Pratade bland annat med killar från Dominikanska republiken och Mexiko. En snubbe från Iran bjöd på sötaste små cigaretterna man kan tänka sig. Vi pratade även med två mycket trevliga tjejer varav den ena var från Göteborg och den andra Stockholm. När klockan började närma sig midnatt lyckades vi locka med de båda ut på klubb.

Vi hade jäkligt kul tillsammans men stället sög i övrigt. Dålig musik och människor som i högsta grad matchade valet av musiken. Jag och K2 lämnade klubben i lagom tid för att hinna köpa och äta skräpmat innan vi tog sista bussen.

Idag blev det långfrukost, sexsnack, sol och musik. K2 fick mig att upptäcka musikgenren calypso i allmänhet och The Jack Ass Song i synnerhet. Musik för ett bekymmersfritt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar