onsdag 27 maj 2009

Främling

Så från ingenstans dyker ett "hej" upp på min msn.

Jag känner inte igen namnet bakom hälsningsfrasen överhuvudtaget. Den här "R", säger sig undra vem jag är också. Menar att han hittat mig på sin kontaktlista. Vi leker tjugo frågor sen faller poletten på plats. Han är från min korta tid på en datingsite i höstas. Vid nåt tillfälle hade vi hittat varandra men aldrig utvecklat kontakten.

Nu levererade han formuleringar som fick mig att skratta. Frågade tillslut om han fick bli min friend på fejjan och jag accepterade hans förfrågan. Sa att det var bäst för honom att han var rolig annars skulle han ryka bort lika fort. Han lovade att va askul.

Så vi tog en sneak peak i varandras liv. Hans bilder var underhållande. Många med lustiga poser och underhållande miner. Bilder från resor, fester och vardag. Jag noterade att han har fina läppar och ögon med djup.

Det visade sig att vi delar intresset för musik. Han skickade spotifylistor som innehåller mina absoluta favoritlåtar. Tipsade om för mig okända artister vars låtar fick mig att gunga med i tonerna.

R sa att han på vardagarna sitter på ett kontor i Stockholm och ritar. Nu skulle han ut och luncha. Vi sa att det ska bli kul att höras igen.

Nu lyssnar jag på hans lista. Snart ska jag iväg och jobba. Vad gör du?

1 kommentar: