tisdag 12 maj 2009

Me like happy people

Idag måste jag ha fått äran att åka med Sveriges trevligaste busschaufför. Det var en ung svart kille med bred afrikansk brytning. Han log med hela ansiktet och hälsade mig välkommen.

Fortsatte likadant mot alla andra passagerare som klev på längs vägen.

Det var så kul att studera deras ansiktsuttryck. Smått överraskade och glada blev de. Lyste liksom upp och blev för ett ögonblick till lite mer än anonyma medpassagerare.

När folk klev av talade han i högtalarsystemet och önskade dem en trevlig dag.

En kollega bytte av honom inne i stan. Då vinkade han till alla på bussen och tackade för sig. Vilken klippa till busschaufför! Helt underbar ju.

Tänk om fler följde hans goda exempel... Inte bara busschaufförer då utan folk i allmänhet. Det blir liksom så mysig stämning. Jag tänkte på det då jag klev av och bestämde att det fick gälla för mig också.

Så jag såg till att le glatt mot människor jag pratade med under dagen. Tackade extra de som hjälpte mig med olika ärenden. It felt good.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar