torsdag 26 november 2009

Så jävla jag

Så jävla cp-jag. Först vill jag att han ska komma. För att jag känner mig som Bambi inträngd i hörn av rovdjur. Medelålders män till rovdjur som inbillar sig att drinkar, kontakter och materiella ting kan göra nån skillnad. Skillnaden i faktumet att det mellan oss skiljer typ 20 år och 100 rynkor. Get a grip and fokk off! Jag leker istället med mobilen för att markera. Detta efter att ha replikerat en riktig stjärna "You think I'm "a genuinly good person"? Please... How long have you talked to me? Is it five minutes? Man... You better work on your tactics."

Ja goda, goda jag. Hjälper B med singelfest som värdinna. Som värdinna och that's it.

Men genom rummet... Trots allt en liten slinga elektricitet. Österrikare säger B. Het blick, het kropp, fina läppar och när han äntligen står och pratar med mig hoppar P in på stället. Lägger armen om mina axlar och snygg österrikare är borta snabbare än snabbast. Jag tröstar mig med att tänka - Äh, han kan ju inte va av intresse egentligen, inte när han anmält sig till detta spektakel.

Vi åker till P. Kokar thé och poppar popcorn i köket när A kommer hem. Jag står emellan dem. Står emellan dem och tänker att om jag var tvungen att välja en så hade det blivit A. Han har i alla fall nåt som lockar mig. Men det går aldrig. Aldrig, och jag är bara för äcklig.

Vi går till P:s rum och ser på True Blood. Hånglar fast han gör det mesta av jobbet. Jag känner ingenting. Önskar bara att jag ska känna någonting. Men inte ens en antydan till upphetsning. Ingenting.

Efter nån timme säger jag att jag måste hem. Tidig morgon och blabla. Han följer mig genom kvarteret hem och jag försöker komma loss från varje hörn vi hamnar i.

Plågsamt. Och sen helgen jag har att ta mig igenom. Festival och allt. Det är ju meningen att man ska ha kul. Kunde bli bra om det inte vore för att den enda sängplatsen för mig är i P:s tält.

Men jag känner mig själv. Jag vet hur det kommer sluta. Jag kommer bli oförskämt full och alldeles egensinnig som jag blir. Jag kommer dra iväg min egen väg och hångla upp det jag vill ha.

Om jag hittar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar