onsdag 4 november 2009

People

Igår kväll och B frågar om jag vill med henne och några av hennes vänner ut på middag. Tja, varför inte tycker jag. Strax därefter gör vi oss i ordning och åker några kvarter upp i berget med bilen.

Först är det bara vi men sen kommer hennes vän L tillsammans med en annan av hennes vänner - M. M, stora killen undrar how I've been så jag svarar good. Han: I can see that. You look fantastic! Dessa ständiga komplimanger från alla håll. Det är annat än Sverige det.

L och M har dejtat i några veckor. Cute som bara den. De verkar ha väldigt fin kommunikation dem emellan. Så fin att de snart tackar för sig och åker hem.

Kvar är jag och B men annat folk är också på väg. Vänner till L som blivit ditlurade, ovetandes om att hon just drog. Jag och B beställer in maten. Efter diskussioner hit och dit bestämmer vi oss båda för Ceasar sallad. Jag är frestad av de andra alternativen men all skräpmat som jag kastat i mig under dagen behöver balanseras upp.

Snart kommer de andra människorna. Båda två så gediget snygga och stylish. Hon, som ett sagoväsen - långt tjockt naturligt rött hår, blek hy, lång svart klänning med vackert fall, röda läppar. Han: perfekt snaggat hår, glasögon med markerade bågar, välsydd kavaj och byxor, smal mörk slips mot vit skjorta. Advokater båda två. Kollegor. Han är härligt frank när jag säger att jag är från Sverige: "How's the men in Sweden? Is it true that they all look stunning?"

Vi får snart sällskap av B:s fotograf till vän - N. Det är lustigt. Innan hade B berättat om honom och gjort en analys av utsikterna för att han och den rödhåriga skulle klicka - ur astrologisk synpunkt. Saker pekade på att de verkligen gjorde det. Uppslukade av varandra i samtal medan vi andra sitter där som åskådare som inflikar med nån kommentar eller utlägg då och då.

Framförallt är det den rödhåriga som håller låda. Hon gör heller ingen hemlighet av att hon vill bli full. Jag frågar if there is any particular reason for this. Hon: The reasons are several och beställer in en ny whiskey. Hejar på mig samtidigt och jag hänger på i en något försiktigare takt med vinet.

Sen blir jag indragen i sexsamtal. Kommer på mig själv med att basunera ut en större utläggning om min inställning till blow jobs. Mitt i allt - Jag bara: Wait a minute... I'm not drunk enough to be having this conversation!" Alla gapskrattar. Snaggade slipskillen som delar min inställning till ovanstående ämne utbrister "I love this girl! I love her!" Frågar om jag är ute och festar mycket. Jag säger att - Nej, inte mycket varpå han undrar om jag inte är en party person. Jag: I am a party person but I just haven't met the right people, I guess. Han: Honey, I am the right people. Next time you'll be going out with me and I can promise you you won't be home before six o'clock in the morning. Ett erbjudande som jag inte kan avböja så vi utbyter nummer och gör upp planer för fredag.

Rullar sen tillbaka nedför berget med B. Lullig och välmående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar