onsdag 24 november 2010

16- Your first kiss

Okay, ryska posten och andra förpubertala parningslekar räknas inte utan här snackar vi första kyssen som skedde på naturlig väg.

Jag var femton år och med familjen på semester på Cypern. Det var varmt, olidligt varmt vilket är vad som helst över 40 grader. Jag såg honom redan första dagen på stranden - en vältränad och brunbränd mörkhårig pojke som också var med sina föräldrar nära intill. Jag kunde inte låta bli att stirra. Han gav mig inte så mycket som en blick. Jag kände mig blek, ful och ointressant.

Dagarna gick och familjen gjorde vad vi kunde för att överleva i hettan. Tog oss till stranden vissa dagar, höll oss till polen på andra. Åkte på resa till Nicosia och upp i bergen till nån by. Det var ett torrt land utan tvekan. På kvällarna gick vi ut på middagar. Syren var för liten för att dra med nånstans efteråt. Jag var för blyg för att ta kontakt med andra tonåringar. Jag sträckte mig till att va så pass rebellisk så jag gick iväg och köpte cigaretter i en kiosk (bra där Frou-Frou).

Sen nån av de sista dagarna kände jag mig iakttagen där jag låg i min solstol på stranden. Tittade upp och såg snyggingen från första dagen sitta och stirra rakt på mig. Värst vad lite solbränna kunde göra... Jag stirrade tillbaka och så höll vi på ett tag tills min familj skulle bort längs strandpromenaden och äta. När vi satt där sen såg jag på håll hans familj avlägsna sig från stranden. Han tittade mot mig och vinkade. Hjärtat skuttade till där innanför.

Dagen därpå tjatade jag ihjäl mig om att vi måste tillbaka till stranden. De andra hade ingen vidare lust men jag fick dem ändå att ta sig dit senare på dagen. Jag såg honom direkt. Han satt vid strandkanten och la märke till mig också snart. Jag blev feg men syren knuffade på mig och sa att "Nu går du dit!". Jag hälsade och slog mig ner intill honom. Han sa han varit rädd att jag inte skulle komma. Berättade att han var från Österrike och att hans flyg tillbaka skulle gå nästa dag. Vi badade tillsammans och småpratade. Tog aldrig i varandra men han sa att jag var vacker och att han ville ses samma kväll. Så vi bestämde en dejt utanför Hard Rock Café.

Jag minns exakt vad jag hade på mig. Blåvit batikkjol från Indiska, ett vitt linne med smala axelband och vita platåsandaler. Haha! Han stod där och väntade när jag kom förbi med min familj och de lämnade av mig. Vi gick in och han bjöd på cuba libre som jag smuttade på. Det var nån X-file film som gick på skärmarna. Jag försökte starta ett samtal om X-files och jag vet inte vad men det gick hela gick knaggligt. Vi gick vidare - mer cuba libre drinkar. Jag bara smuttade fortfarande. Han undrade om jag inte tyckte det var gott och jag ryckte på axlarna. Han frågade om han fick ta ett kort på mig. Det fick han.

Vi gick ut från den andra baren och han ledde mig till en parkbänk under ett pilträd. Vi satte oss och det dröjde inte längre förrän han överraskade mig med kyssar som blev hångel. Det var blött... Jag tänkte på Eurodisco-låten som dunkade ut från närmaste klubb. Hörde hur en del visslade när de gick förbi. Kände efter ett tag hur nånting föll från trädet på min axel och började gallskrika. Hånglandet tog slut i och med det. Han suckade och drog med en hand upp mig från bänken. Vi började gå tillbaks och skiljdes åt utanför det stället där det var bestämt att jag skulle möta upp med mina föräldrar klockan 23. Han kramade mig snabbt och sa att han skulle skriva. Min adress i Sverige fanns i hans plånbok. Jag fattade redan då att det var nåt han bara sa. Gick in och joinade familjen och kände mig lite annorlunda, lite mer som en kvinna än flicka. Fast bara lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar