söndag 14 november 2010

06 Your day

Mobilalarmet ringde vid åtta. Duschade, kokade ägg, målade ansiktet, åt frukost, väckte syren som är på besök och frågade ut henne om last night på byn (den var ovärd, precis som jag misstänkt).

Gav mig ut på vägen tillsammans med mamma när jag tyckte att nån mobilsignal eventuellt ringde. Checkade mobben och jo, missat samtal från nåt okänt nummer. Kort därefter ringde det igen. Det var kusinen. Alldeles upprymd och exalterad. Han hade blivit pappa under natten. Lyssnade roat och hummande till hans kaskad av ord.

"Jag vet att jag aldrig sett honom (sonen) förut men när jag höll honom i mina armar så kändes det som om jag gjort det redan tusen gånger."

Den meningen fastnade och jag tar den med mig som mjuk och varm bomull att rama in den här dagen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar