måndag 15 november 2010

07- Your best friend

Min bästa vän. Personen jag alltid ringer först när det hänt nåt. Den som jag har långa uttömmande telefonsamtal med och som jag backar upp och backas upp utav i vått och torrt. Ja, just det - Den personen finns inte.

Jag har haft ovanstående typ av relation till ett par olika personer under många år åt gången men det var förr det. Den senaste personen som kallade mig sin bästa vän gjorde jag slut med. Hon sög musten ur mig. Ringde (jag är inte mycket för telefonsamtal) i tid och otid bara för att ventilera sina hjärnspöken. Så fort jag försökte styra in samtalet lite på vad som hände i mitt liv för tillfället, ja, då bytte hon ämne och tog tillbaka ordet. Joråsatte... Det var en ensidig bästisrelation det dära.

Vem är den första jag hör av mig till nu då när det hänt nåt, bra som dåligt? Jo, det brukar vara syren men hon brukar också inte gå att nå, busy girl. I Sydafrika blev det W som fick äran att bli den personen. Kan låta lite tråkigt men jag trivdes med det för han är fin att prata med, W.

Sen blir det väl också svårt att ha den där typen av relation en längre tid med någon när man hattar runt så mycket i Sverige och världen så som jag har gjort. Men jag har mina godingar som jag tar kontakt med när jag är på platsen det är frågan om. Sköna typer som jag kan dela en vinare med och prata om världen i allmänhet och mitt lilla livet i synnerhet. De intresserar sig också för och respekterar mina synpunkter på deras bekymmer och upplevelser.

Nåt jag tycker är jäkligt gött med att vara X 27 år är att jag numera har lätt för att connecta med olika människor. Jag har accepterat att jag inte gillar (och inte är bra på) kallprat så jag har lagt ner det. Därför har det också blivit så att de som blir mina vänner också tenderar att bli nära vänner. De som vistas i min närhet vet ganska snart vart jag står och vart de har mig Antingen klickar vi verkligen eller så händer ingeting alls.

Så nej, en utvald person som får all min energi det finns inte. Men däremot ett helt gäng som jag kravlöst utbyter delar av energi med i olika omgångar och som dessutom ständigt expanderar. Det känns nog så fint det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar