söndag 20 september 2009

Me myself and I

Jag har tagit tillfället i akt och använt den här helgen till att ta hand om mig själv. Det har jag gjort genom motion, lagning av bra och god mat, film (grinade mer än brukligt till ettans visning av Dirty Dancing nu när finfine Patrick Swayze lämnat oss), bläddring av modetidningar som samlats på hög, lapning av sol, lagom plugg och en rejäl omgång städning för att rensa så väl lyan som min skalle.

Tidigt på eftermiddagen idag kände jag att ett mindre miljöombyte var nödvändigt så jag tog bussen in till stan för lite Uppsala sightseeing. Promenerade från centralstationen upp till slottet och bakom det för mitt första besök i botaniska trädgården. Där fanns mest träd och ett utbud av mossor och lavar. Lagom upphetsande men fint i alla fall. Jag positionerade mig där i några timmar med mina böcker.

När kroppen sen blev rastlös vände jag ner mot stan. Passerade universitetshuset och domkyrkan. Klev över en av broarna vid Fyrisån och slog mig ner på en bänk bara för att strax upptäcka ett gammalt ragg som satt intill med en kompis. Den första och hittills enda snubben som jag låtit hångla upp mig offentligt i Uppsala. Vad är sannolikheten liksom. Tack växthuseffekten för solglasögonväder i september. Senast jag såg honom var i våras, då också vid ån. Den gången råkade han sätta sig intill mig. Det var soligt även då och yep, mina brillor var på den gången också.

Och det är allt jag har att säga om denna helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar