måndag 7 september 2009

Effektiva jag

Jag har varit effektiv idag. Startade dagen med en joggrunda. Efter det var jag på Uppsala vaccinationsbyrå för att ta mina sprutor. Hade besparat mig själv både tid, pengar och smärre smärta om jag kommit ihåg att göra uppföljning på de vacciner jag tog på första Afrikaresan. Men men... Lätt att vara efterklok.

Tog en snabb runda på stan där jag införskaffade skrivblock, noteringsbok och post-it lappar.

Ägnade några timmar på Nordiska Afrikabiblioteket där jag hittade vad jag letade efter och mer.

Kom hem, startade datorn och pratade en stund med D som ville berätta om ett projekt han dragit igång inför en överraskningsfest han planerar för sin bror. Fick än en gång bekräftat att killen har sjuk fantasi och humor. Helt i nivå med mig.

Skickade mail till en av mina gamla godingar till vänner i Sydafrika. Fick snabbt svar där det visade sig att han flyttat till Botswana men att han skulle komma ner och hälsa på mig. Bjöd även upp mig till sig och det vore grymt om jag kunde få till det.

Nu ska jag grotta ner mig i mina böcker. Det är intressant som fan men så jävla tungt ämne att jag är rädd för att bli deprimerad emellanåt. Då måste jag ta till saker som muntrar upp. Som senaste säsongen av Kvarteret Skatan på SVT. Jag bara älskar low life paren. Kolla in Per-Arne och Carita samt Conny och Britt i det här avsnittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar