måndag 28 december 2009

Nextopia

Samla mig. Jag måste samla mig och rikta min energi mot det som är relevant nu.

Nu.

Nu.

Nu.

Jag måste återta kontrollen över mina bångstyriga tankar som bara tänker på "sen". "Sen" och solen i the mother city. Det, och på nötbruna ögon i varmt morgonljus. Framförallt - nötbruna ögon i varmt morgonljus...

I Sverige och Karlstad och jag känner ett motstånd mot det mesta omkring mig. Mot min uppsats, mot olika ärenden, mot sociala möten etc, etc. Har ofruktsamma konversationer med K som vill återuppta kontakten. Tänker att man kanske trots allt skulle ta sig ut. Ut till vimlet, dansen och fyllan.

Slänger ett ögonkast på termometern och tänker om. Snön ligger vit, orörd och oförstörd. Och jag vill bara få låtsas att jag är likadan.

2 kommentarer:

  1. Gott nytt år min vän!

    Kan du inte maila mig? Vill gärna prata med dig bortom kommentarfälten

    t.h.e.k.i.d.d.i.e.k.i.d@gmail.com

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh! Gott nytt år Kidden! Jag var rädd att du var förlorad nu med spärrad blogg och allt. Jag ska absolut maila dig snart nån dag när mitt uppsatskaos är över. Kram

    SvaraRadera