tisdag 1 december 2009

Bagage

Bagage som vi alla släpar med oss. Ibland vill man bara inte veta. Ibland vill man bara drömma sig tillbaka till oskuldens tid och låtsas att det går att börja om med ett blankt blad.

P hade hejdåparty igår. Imorgon drar han tre månader till Brasilien. Kanske han hittar sin framtida kvinna där. Den som kan gå i släkthistorians linje... Jag var där och bidrog till något märklig stämning. Förutom hans kompisar och våra gemensamma kompisar var också hans bror och unga flickkusin där. Studerade mig med skeptiska blickar. Hade säkert hört historien.

Hans flatmate A var också där. Frågade mig mitt under kvällen om jag kommer sakna P. Jag: Well, you know... I haven't known him for very long. Han tittade på mig som någon som väntar på en fortsättning så jag: But he is a great guy! Nu tittade han som om han inte visste om han skulle skratta eller gråta. Efter sekunder av tystnad kom ett bullrande skratt. Okay, snyggt där Frou-Frou. Kände hur jag came across as the most cold hearted bitch. Jag: I'm sorry. What answer did you expect? Han: Don't appologize. That was the right answer. Right answer!

Men fan... Sen i mörkret på parkeringen utanför då alla andra gått åt sina håll höll jag och P om varandra. Han försökte kyssa mig och jag vände bort ansiktet. Han: Come on... Please. Just one. Så jag pussade honom rakt på munnen. Bara en. Han klev iväg direkt åt sitt håll efteråt.

Idag medan jag stod och hängde upp min tvätt ute sa jag till B att det var bra att P åkte. För om han stannat hade jag faktiskt kunnat falla för honom efter en tid. Ibland händer sånt - people grow on you and all of a sudden there's love. Men det är inte vad jag vill ha. Jag vill inte hålla på och känna efter i veckor och kanske månader. Jag vill veta direkt om jag är attraherad av någon.

Som med heta schweizaren. Igår chattade vi på skype under morgonen. Idag på kvällen nu när han är på hotell. Så mycket vi vill veta om varandra. Och ryktet nådde mig idag - att han skulle vara "totally in to me". B hade haft affärsmöte med en av hans kompisar.

Nu när vi pratade kom vi in på bränder. Bränder då jag sa att det nyss varit en ganska stor på fältet som ligger 50 meter från mitt hus. Tydligen inget ovanligt för årstiden. Han hade bilder han ville visa på bränder - på facebook. Så vi addade varandra och jag ser bild efter bild på honom och en rödhårig tjej.

Varit tillsammans i fyra år. Gjort slut alldeles nyss.

Bloody hell. Vill jag involvera mig i detta?

3 kommentarer:

  1. Ibland hatar jag fejjan!
    Too much info, too soon är inte alltid bra.

    Skit i bagaget! Alla har sitt, så även du. Go for it. Utforska Schweizaren.

    SvaraRadera
  2. Jag vet precciiiis vad du menar. Facebook är en outlet som både hjälper och stjälper!

    SvaraRadera
  3. The Kid: Tack Kid för bra motivering. Här ska banne mig utforskas.

    Sapho: Sant

    SvaraRadera