torsdag 17 december 2009

Vändningar

B frågade när han skulle komma egentligen, min schweizare, för han var sen. Sen satte hon igång en mindre monolog över hans stjärntecken skyttar och deras opålitlighet. Jag sa att det inte stämde in på schweizaren, att han alltid annars varit i tid.

Så äntligen bankade det på porten och där stod han. Vi skulle bara ut och käka pizza men killen var klädd för up town. Vit snygg uppkavlad skjorta som blottade hans solbrända underarmar, schysta blå jeans och svarta lackskor, Schwartz-klockan som glimtade på handleden. Och sen längden, leendet, ögonen. Jag tänkte: Åh... Sa rakt ut att han var snygg. Själv var jag mer casual men bestämde att byta till svart klänning.

B attackerade honom verbalt direkt då han klev in genom dörren - på afrikaans. Han försvarade sig på engelska. Började med att be mig om ursäkt och sa sen att han hade blivit stoppad av polisen två gånger på vägen - först för firmabilen han hade för dagen saknade en fungerande lykta och sen för fortkörning, 70 på en 60-väg. Men nu var han här i alla fall. Från mitt rum kunde jag höra honom kommentera på B:s prat - Damn woman, you're nosy. Jag undrade vad de pratade om men fick aldrig veta.

Så åkte vi två iväg mot Camps Bay. Jag kommenterade berget som hade nästan som rinnande molntäcke över kanterna. Han sa att de kallade synen "The table is set" För att det var som om någon lagt en duk över det. Ljuset var speciellt den kvällen, ovanligt mörkt och spännande. Jag stirrade ut över berg och hav på vägen, fick förklara varför jag var lite okontaktbar. CT:s skönhet bländar mig fortfarande.

Restaurangen var placerad nära strandpromenaden. Två våningar upp och man såg ut över havet. Stället var packat med vi sattes upp på lista och började med en fördrink i baren. Höll om varandra runt midjorna och pratade om vad vi gjort de senaste dygnen.

Vi behövde inte vänta länge. Bordet var snabbt dukat. Verkade va familjeinvasion på stället. Ljudnivån på pratet var tinnitushögt. Först fick vi nästan ropa till varandra fast vi satt tätt intill. Vi skämtade om vad man kunde göra för att få tyst på folk. Han nämnde en scen från filmen 500 days of summer. Att man skulle skrika ut "Penis!" Jag föreställde mig honom göra det där och höll på att dö av skratt. Lite senare tonades ljudet ner och vi kunde ha normal samtalston. Vi kom in på samtalsämnet astrologi och B:s fascinerande jobb. Jag berättade om mina grundkunskaper i ämnet och han undrade hur oxar som jag var. Mitt svar var att vi använder oss mycket av våra sinnen för att skapa oss uppfattningar. Så, han undrade vad mina sinnen sa mig om honom. Efter några sekunder av tvekan bestämde jag mig för att va ärlig: I like the way you look. I like the way your skin feels. I like the way you smell. Han: Wow, that's three "I like". Good for me! Det kan låta töntigt men det kändes som om vi var de två personerna alla andra där inne ville vara den kvällen. Så som vi skrattade, subtilt tog i varandra och såg varann i ögonen. Vi pratade om människorna vi såg där runt omkring. Fantiserade ihop deras liv och konstaterade att de inte såg lika glada ut.

På vägen tillbaka mot bilen stötte han på affärsbekanta. En som han avslutat en deal med just idag. Världen var liten. På uteställena i Camps Bay var det Stureplans situation. Folk stod kring inhängda entrèer och pockade på vakters uppmärksamhet. Men vi ville bara åka hem till mig.

Satte oss i bilen och radion spelade den där låten med Ellis Bextor - "And if this ain't love. Why does it feels so good?" Jag skruvade upp volymen och mitt i en nedförsbacke bromsade han bilen och började köra baklänges upp. Jag: What now? Did you take off on the wrong road? Han skakade på huvudet: There's just one thing I want to show you. Killen var uppmärksam, pekade ut en svensk flagga på en bil.

Parkerade utanför min dörr och jag konstaterade för mig själv att B åkt iväg till sin kk som hon pratat om. Jag och schweizaren hånglade oss in genom dörren, genom köket och in till mitt rum. Kläder slets av. Tills vi båda låg där helt nakna och jag frågade om han hade med sig skydd denna gång. Jo, det hade han. Det hade visserligen jag också förberett men tänkte bättre om han fick välja en sort som han visste passade. Olidlig väntat medan han trixade med att få den på. Fortsatt hångel med händer överallt när plötsligt hans utlösning kom. Han sprang till toan. Jag låg fullkomligt ckockad kvar. Vad in i helvete?

Så kom han tillbaka in. La sig intill mig och strök mig över ryggen. Jag, efter lång tvekan: Is this new to you? Han, lång inandning och sen: Yes. Well... I mean, me an my ex have done lots of stuff. But THAT... No. Varför? undrar man förstås och svaret är: För att hon är en äcklig jävla hyperreligiös bitch, precis som de flesta afrikaaners, speciellt de som inte bor i CT (mina egna ord). AAAHHH!!

Jag tyckte det var bäst att han la sig i den andra sängen. Sen genomled jag natten suckande, stönandes och vridandes än till ena sidan av sängen, än till den andra. Vid ett tillfälle undrade han hur jag mådde och jag hade lust att skrika: How the fuck do you think I feel?!?! I am fucking frustrated here!!!" Men jag bara mumlade ett "fine".

På morgonen kom han över och kröp intill mig. Strök mig över axlarna. Jag tog ett djupt andetag och sa "Please don't" Fortsatte med: Look, I can't be your girlfriend. Tystnad. Jag: I can't because I don't want to do this to my body. Also, I don't want to do this to you - having to see me disapointed. It won't work. Han: X, I'm so sorry I've made you disapointed. I understand what you mean. Med det klev han upp ur sängen, satte på kläder och klev ut i köket. Jag kunde höra honom skramla med saker. Duka fram frukost. Jag klädde på mig och kom ut. Smuttade på kaffe under tystnad och sen frågade jag om dagens public holiday, för att bryta isen. Sydafrikaner är lustiga, har säkert ett tjugotals public holidays per år då folk är lediga. Denna dag handlade om att vita spöat skiten ur Zuhlubefolkningen. Skandalöst att fira tyckte jag och undrade varför inte ANC tagit bort denna dag efter apartheiden. Nä, för ANC-folket är mest xhosa, de hatar zuhlus. Men... Det var inget man pratade om så. Folk var bara nöjda med att ha ledigt så här en decemberdag mitt i veckan.

Jag kände sorg. Sorg för alla känslor och förväntningar jag byggt upp på denna tid, som bara krashade. Vi hade planerat att göra vissa saker ihop men nu fick jag tänka om för det där skulle så klart inte bli av. Men han förvånade mig återigen big time. Tyckte att bara för att han inte kan vara min pojkvän betyder inte att han inte kan vara min vän. Han skulle ta mig till det shoppingcentret utanför stan idag som jag ville till och han skulle köra mig till flygplatsen på måndag.

Så vi åkte iväg till shoppingcentret under ganska konstig stämning. Kändes skumt att inte ta i honom längre. Inte pussa. Undvika långa blickar. Tänkte på vad som hänt och att om jag varit han så hade jag dött där på fläcken. Han, han tog det fantastiskt. Kunde till och med skämta om det och frågade om hur det var med svenska killar. Jag: Well, now that we're friends I can really tell you some stuff. Svenska killar rockar ju för fan. Även om jag sällan tänkt på det. Tack för uthållighet! Men, la jag till förstås - Det beror på en sak - träning. Han: Yes. They say practice makes perfect. Höll fast mig med blicken där och jag funderade på om vad han just sagt varit ett erbjudande.

Där gick vi runt. Han kollade när jag provade kläder. Jag kollade på när han provade plagg. Han har bra smak och var så fin i kläderna han valde. Jag kämpade med impulsen att ta i honom. Tålamodet han hade... Körde runt mig till två olika ställen till och med. Var smakråd och kom med förslag på passande butiker. Gav mig den tid jag behövde för att köpa julklappar till min familj.

Jag sa att det minsta jag kunde göra var att bjuda honom på lunch så vi gick till ett tex-mex ställe. Drack ett var sitt glas vin till maten och förde avslappnade samtal.

Sen körde han hem mig och åkte själv iväg.

Hemma var en annan sexuellt frustrerad kvinna. Det har gått minst sagt utför med B:s kk förhållande. Vi bitchade av oss. Satte på Rage Against The machine i stereon och vrålade med i refrängerna. Satte på oss bikinis och slängde oss i dem bara in i bilen. Körde längst med berget till gangsta musik. Vid en bit av vägen hamnade vi bakom ett lass med svarta manliga arbetare. Vi skruvade upp volymen så bilen vibrerade. Diggade med stora gester och underhöll killarna big time. Two crazy white ass chicks in one car, diggandes och rappandes: "I feel like I could give away a million!" Killarna log stort och diggade med. Jag tror de där arbetarna fick sig dagens upplevelse. När låten var slut sa dj:n att det var Blabla med Suiss beats. Suiss beats!?!? Vi skrattade så vi dog.

Hamnade på nudiststranden Sandy Bay. Nakna män och gubbar everywhere. Men lustigt nog störde det inte.

Samtidigt styrde vi upp en spontan braii hemma. De flesta hade redan planer men fyra pers kom i alla fall över. Vi förberedde mat för ett helt julbord. Grillade i trädgården och satt på verandan och åt. Fram mot natten fick jag fylle-sms från schweizaren som supit sig redlös hos nån kompis. Skickade meddelanden som "I can still smell you on my shirt. X, you are a stunning girl in each and every way. Jag erkände för mig själv att jag saknat honom redan nu under kvällen men sa bara att jag kommer sakna honom under resan han ska göra de närmaste fyra dagarna. Han: I already miss you. I missed you the moment I last saw your in the mirror." Öh...?

Bajs. Jag har problem. Nästan så jag överväger att ta mig ann en utmaning av enorma proportioner - Att träna upp honom och göra honom till min.

4 kommentarer:

  1. Men raring... jag förstår inte...
    Det är ju inte så galet trots allt. Han verkar verkligen tycka om dig. Och du honom.

    Det är bara att lära upp honom. Lär honom att vara på det sättet du själv vill ha honom. I sängen alltså. Det är ju faktiskt perfekt.
    Han kommer dessutom aldrig att glömma bort dig. Det kommer att vara hans första gång och det kommer alltid att betyda enormt mycket för honom... och även för dig. Oavsett vad som än händer mellan er i framtiden.

    Practice makes perfet...
    Don't forget

    SvaraRadera
  2. Åh, tack Kid. Det är bara det att situationen är så ny. Ny och oväntad. Har aldrig sett på mig själv som nån "sex educator" men det kommer väl en tid för allt. När jag lugnade mig började jag faktiskt tänka i precis de banor som du föreslagit. Det kan nog bli nåt fint och bra av det här. Kram

    SvaraRadera
  3. Frou, jag har så mycket och säga men inget privat forum att göra det på. Den här situationen är inte ny för mig, därav kan jag verkligen relatera till din frustration. Vad jag vill säga som en god vän sa till mig är att om man är sexuellt "oerfaren" av religiösa skäl så är man inte oskuld by choice really d.v.s lusten finns där. Du kan definitivt träna upp honom. Sålänge det finns en VILJA. Man anpassar sig alltid till varandra under en sexuell relation. Han har visat upp en väldigt lojal sida. Det är inte varje dag det händer. Det är det viktigaste enligt mig./Saph

    SvaraRadera
  4. Tack för att du delar med dig Saph. Jag är säker på att du har rätt. Jag har en sån stark tendens att fatta snabba beslut på ren impuls bara. Brukar vara monumentalt stönig när det kommer till att rubba de här besluten men den här gången har jag faktiskt gjort ett undantag. Vet att han verkligen inte är (or more correctly - var) oskuld "by choice" utan att det är omständigheter och miljön han levt i som gjort att saker fallit sig så. Jag är så himla impad av att han i alla fall tänker långt utanför de ramarna.

    SvaraRadera