fredag 11 december 2009

Distractions

Lycka till med att få nånting arbetsrelaterad gjort under högsommar i Sydafrika. Igår var jag i alla fall iväg på två intervjuer för uppsatsen. Därefter handlade jag mat och tog en taxi tillbaka. När taxin stannade på min gata öppnade oväntat nog M upp dörren med ett "Good day young lady! It's an excellent day for the beach. Don't you think?" Jag: Oh... I got studies to do. Sorry, can't come along.

En lunch, en fika och ett relationsrelaterat samtal senare satt jag i hans bil tillsammans med B, på väg mot stranden. Frilansare som vi är allihopa. Då kraschar lätt seriösa planer.

På Clifton möttes vi av dagens bisarraste syn - en man som såg ut som en grottmänniska, sprang runt naken med en bollliknande sak på snoppen. Jag ville sitta så långt ifrån den snubben som möjligt så vi pallrade oss till den motsatta sidan av stranden. Satt där och höll utkik efter en ung ryska som skulle ansluta sig till oss, B:s blivande nya housemate. Jag och M hoppade i vattnet. För första gången pallade jag att bada i Atlanten. Det var till och med njutningsfullt.

När vi kom tillbaka hade ryskan hittat dit. Stackaren fick ta del i livlig debatt om vad som skiljer porr från erotik. Jag hävdade att det var de twistade könsrollerna man ser i porren. Så äckligt tillspetsade med vuxna kvinnor som klär sig och beter sig som småflickor medan de blir påsatta av äckliga gubbar som kallar dem "duktiga horor". Nä, fy fan! M höll förvånande nog med mig.

Kom hem på kvällen och efter att ha tackat nej till en banal fotoutställning med tema erotik och vatten fick jag spendera kvällen själv vilket var fine with me. Lagade mat, skrev to do listor och lyssnade på musik. Smsade med schweizaren. Har förklarat för honom att jag måste åka tillbaka till Sverige nu inom kort. Vara där en månad för att redovisa uppsats och get my shit together. Nu tyckte han "Damn, I will miss you..." Frågade om jag ville att han skulle skjutsa mig ut till flygplatsen när det var dags. Ett erbjudande som jag så klart inte tackade nej till.

Imorgon är det lördag. Om inget fysiskt händer mellan oss då så dör jag. Dör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar