måndag 15 juni 2009

Lista - Mål med sommaren

. Rita, rita, rita, måla. Jag har idag kickstartat en kurs i skiss och teckning. Jag ska nämligen lära mig att avbilda naked people. Fem timmar om dagen, fem dagar i veckan ska jag hänga i en ateljé. Kursen hålls på Karlstads universitet och det går inte att få mer än godkänt eller mindre än underkänt. Prestigelöst och softish, precis vad jag behöver just nu.

. Läsa skönlitteratur. Det var ett tag sen jag tog mig tid till min favoritform av litteratur. Ska börja med att läsa Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic. Kanske kan den göra mig lite mer klok på ex Jugoslavien och helvetet som var där jag har mina rötter. Tips på fler böcker mottages gärna.

. Hälsa på syren i Oslo och strosa runt i en somrig Frognerpark.

. Åka till Stockholm och recensera Morrisseys konsert som jag fått pressleg till.

. Åka till Köpenhamn och guidas runt av MH i hennes hoods.

. Ta mig fram på cykel så ofta jag får tillfälle.

. Sälja all slags gammal skit jag äger på Blocket och Tradera.

. Lära känna favoritkusin på nytt och styra upp de lösa planerna vi hade på att resa runt i Kroatien i sommar.

. Om ovanstående punkt skiter sig - åka iväg och leva loppan i ett par av Europas största städer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar