fredag 5 juni 2009

Lättnad i min kropp

Opponeringen är over and done.

Vi satt från nie till fem och gick igenom uppsats efter uppsats. Till en början var diskussionerna som vanligt heta men efter lunch började engagemanget klinga av. Det var då det var dags för min uppsats och jag blev ganska besviken av det ljumna mottagandet. Särskilt kredd fick jag i alla fall för strukturen. Det som jag fått kritik för förut skulle minsann inte gå att anmärka på det minsta lilla denna gång. Däremot är jag rädd för att det blev en trade off med argumenten och definition av koncept... Men fan. I jämförelse med de allra flesta levererade jag mer på den punkten anyhow. Småpratade lite med läraren efteråt och utan att jag fiskat det minsta efter bekräftelse sa han att min uppsats var riktigt bra.

När det väl blev dags för sista uppsatsen höll hela gruppen på att balla ur. Opponenten råkade säga "klår" istället för clear och efter det blev allt som sas alldeles för lustigt. Det spelade ingen roll att ämnet var allvarligt och tillställningen formell. Au contraire, så gjorde hela situationen att skrattet bara bubblade ännu mer. När man inte får liksom... Jag var tvungen att ursäkta mig själv och rusa ut för att släppa fram det oundvikliga gapskrattet. Läraren var cool, sa att det var bra att skratta och önskade mig ett gott skratt.

Precis när jag lämnat rummet blev det strömavbrott i hela byggnaden. För en minut var det som om hela världen hade stannat av och allt som hördes var mitt befriande skratt, en riktig ding dong stund. När jag väl lyckats samla mig och gick tillbaka in hade även min uppsatshandledare/kursansvarig joinat. Hon satt och såg full i fan ut då hon med ett flin lyssnade till den matta diskussionen. Folk var riktigt trötta och hade svårt att finna de rätta orden.

När det hela äntligen var över undrade klår-tjejen om någon ville dricka öl och fäste blicken i mig. Jag: Let's do that!

Vi fick med oss ett gäng så vi var sex personer som gick till närmaste bar. Ventilerade seminariet under uppsluppen stämning. Gick sen in på allmänt prat om politik och ditten och datten. Jag kände mig glad och på g. Levererade kommentarer som fick folk att skratta. Vid ett tillfälle sa en av killarna: Girl, you got a way with words... Komplimanger av det slaget slår kommentarer som snygg, söt och het anyday.

Kvällen fortsatte på Norrlands nation med nachotallrik och öl efter öl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar