söndag 28 juni 2009

Hundvakt

Jag hade tänkt mig att vi skulle chilla tillsammans, hunden och jag. Jag hade tänkt mig trevliga promenader. Jag hade tänkt mig att i lugn och ro, som övriga medborgare, jobba upp en bränna denna helg. Men icke!

Från och med att päronen satte sig i bilen på fredag eftermiddag började ett smärre helvete. Han smet över häcken och attackerade grannens rabatter, han stack ifrån mig i motsatt riktning som vi gått då jag släppte honom lös på långpromenaden, han gnydde nått så helvetiskt när jag stängde in honom medan jag solade på gården, han hetsade hela områdets hundar då han började skälla som besatt när jag satte fast honom i en lina.

Jag har svurit och gormat. Jag har önskat livet ur honom. Men så ser han på mig med oförstående hundögon och jag kan inte annat än smälta och glömma allt.

Men nu är de tillbaka. Det var inte en timme för tidigt.

1 kommentar:

  1. Hahahah
    Jag satt kattvakt härom veckan. Hade förväntat mig gos, mys och kel.
    Istället spydde och sket kattfan ner hela huset.
    Det var mycket trevligt det.

    SvaraRadera