söndag 22 februari 2009

Sexuell förvirring och drama queens

N kom och plockade upp mig med bil på tågstationen och sen åkte vi raka vägen hem till henne.

Lägenheten var fräsch som fan och stor. Jag förstår att hon slog till på den. Där fanns också hennes boy som jag nu träffade för första gången samt en bekant från studietiden som vi kan kalla Grodan. Grodan och jag har en egen jargong som går ut på att vi är rakt av spydiga mot varandra. Har alltid varit så med honom. Han enerverar mig men han är N:s vän så jag har fått lära mig att acceptera honom. Så där satt vi som en udda konstellation av parmiddag och lät nog mer eller mindre som en reunion av a-lagare där vi orerade om festerna från den gamla tiden.

Efteråt började gäster droppa in i vågor. Många var bekanta sen innan som N:s syster och närmaste friends men där fanns även några nya ansikten. Jag blev lite nyfiken på en av dem. A, en snygg, lång kille med busig blick. Samtidigt var det nåt med honom som skrek gay. Jag kollade saken med N som menade på att många anade att så var fallet men att han trots allt var intresserad av tjejer. Vi började prata senare på kvällen och i och med det var jag fast med honom. Samtidigt kände jag mer och mer att han måste va gay. En sak att se metrosexuell ut men att på det också lägga till feminina rörelser och en faiblesse för musikaler lämnar väl inte så mycket utrymme till spekulation. Hur som helst var han underhållande sällskap så jag lät saken bero.

Det var nån slags laddning i luften under hela kvällen. Många känslor som cirkulerade och förstärktes av alkohol. Det var inte bara det att N fyllde år utan också det faktum att festen var ett avsked till I som flyttar till Australien. Androgynsnygga tjejen I som kommit ur garderoben i början av förra året. Hon har varit ganska nyfiken på mig sen jag skrev ett arrangerat sms till N i våras där jag sa att jag tvivlade på min sexualitet och undrade vad hon tyckte jag skulle göra åt saken. Hela grejen var egentligen ett skämt framdrivet en våt kväll via ett sällskapsspel från Designtorget. Men nu verkar det vara som om de tror att jag förnekar det. I uttryckte en undran över detta då jag en av otåliga gånger råkade avbryta henne och flickvännen i köket. Det var ett skämt sa jag men la till att samtidigt... så vet man aldrig. Jag är inte helt främmande inför tanken att ha lesbiskt sex nån gång i livet. Det känns lite spännande men jag vet inte om tanken är mer spännande än grejen i sig. Att en tjej går ner på mig är en sak men att jag ska slicka mutta är en annan femma. Jag vet inte...

Cigg med N på balkongen och hon nämner att en annan av tjejerna strulat med A. Okay, tycker jag. Det var inte vad jag hade för avsikt att göra så whatever.

Men vi var mysiga mot varandra. Han var bra på att kramas och ge komplimanger som jag slickade i mig. Undrade om han fick komma och hälsa på mig i Uppsala och jag sa kanske. Sen tog det hus i helvete. Plötsligt stack han bara från festen och alla blev oroliga då han inte svarade i mobilen. Bruden som strulat med honom gav mig blickar som ville mörda. Visade sig att det där strulet egentligen var regelbundet knullande som pågått i mer än ett halvår tillbaka. Hon hade dissat honom på senaste tiden men gillade inte heller när någon annan rörde kakan. Jaha. Hon hade sagt något jävligt till honom som upprört tydligen. Plötsligt skulle halva festen ut och leta efter killen.

Vi som var kvar var överens om att hela grejen var överdriven så vi chillade istället i soffan med varma mackor. Snart kom de övriga tillbaka utan A. Han var försvunnen och det fanns inte så mycket vi kunde göra förrän följande dag.

Gästerna gick och kvar var N, hennes boy, Grodan och jag. Jag och Grodan skulle sova i vardagsrummet. Han tycket vi kunde dela soffan men jag krävde en egen liggmadrass på golvet. När vi släkt alla ljus ville Grodan helt oväntat snacka om livet. jag lyssnade med ett halvt öra. Konstaterade tillslut att han är rätt ok ändå Grodan. Han gör så gott han kan som de flesta av oss andra. Jag behöver inte älska honom men jag behöver inte sky honom som pesten heller.

På morgonen hade vi en mysig morgonstund med frukostbuffé framför TV:n. Det kom fram att A fått spendera natten i fyllecell då han blivit omhändertagen av polisen där han vinglade på gatan. Det var en lättnad att höra att han var vid liv i alla fall.

Nu är jag hemma. Forskningsrapporten behöver finslipas. Jag ska sätta igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar