torsdag 19 februari 2009

Jag lever som min bibel lär

Eftersom Naiv Super är min bibel och min bibel är Naiv Super så måste jag ju inspireras. Detta innebär att jag måste följa vissa initiativ. Som huvudkaraktärens lilla rutin att skriva om människor han sett under dagen. Visserligen så befinner han sig i New York när han gör detta och då förstår man att intrycken flödar. Stimulansen är väl inte riktigt på samma nivå här i Uppsala men shit the same, jag får ta vad jag har liksom.

Personer jag minns att jag sett idag:

En busschaufför med 80 tals frilla à la Rod Stewart.

En yngling som pockade på uppmärksamhet genom att studsa fram genom gången i bussen och som log när han passerade mig.

Två unga tjejer som stod bakom mig i en kö och som båda hade den dåliga smaken att mixa militärgrön jacka med turkos mössa.

En kille med back slick och drakulamantel som gick på trottoaren intill en annan snubbe med orange lång munkkappa med luvan uppdragen.

En mamma som såg ut att själv va bara barnet och som bad mig hålla upp dörren så att hon kunde komma igenom med barnvagnen.

En sockersöt liten kille med arabiskt utseende och limegrön jacka som satt på bussen och kommunicerade på teckenspråk med en man som kunde varit hans pappa.

En pojke med vit hatt, vita skor och något intensivt och nyfiket i ögonen. Fast han var för ung så mötte jag hans blick då han passerade mig när han klev av bussen.

1 kommentar: