tisdag 19 juli 2011

Mitt scizzo jag

Den där franspojken... Han där som jag bestämde mig för att ge fasen i... Hans profilbild bara poppade upp på min skärm när jag loggade in på Couch Surfing. Där var hans feja under "resenärer som är i närheten". Och jag kunde inte hålla mig. Såg det som ett tecken. Lilla franspojken - blott 24 år gammal...

Har haft lite dåligt samvete för att jag bara stack utan att säga nåt till den unge mannen. Är inte det väldigt ogästvänligt av mig?

Vi har ju saker gemensamt som - franska språket, Paris (han bor där) och intresset foto (och han är för övrigt helt jävla grym på det enligt vad jag sett på hans hemsida). Så... Jag skickade ett vänligt meddelande och undrade hur han har det i staden och att vi kan träffas om han vill ha någon som visar honom runt eller bara någon att ta en kaffe med.

Vi får se.

Det enda lite läskiga med det hela var att jag kände en attraktion och fan vad det där är svårt när man har pojkvän. Mitt romantiska jag vill inbilla mig att jag inte kan känna attraktion till andra. Men... det vore att ljuga för mig själv. Och det där är väl ändå ok? man kan känna saker för andra men ändå konsekvent välja sin partner, eller? Jag vet inte om man bara ska ignorera de där personerna eller om man faktiskt kan intressera sig för dem bara för att de också är intressanta människor. Vad tycker ni? Och hur gör ni under sådana omständigheter?

Annars då? Jo, en annan kille som jag pratade med under festen har sökt upp mig. Jag gjorde klart för honom redan där och då att jag har en pojkvän som jag bor ihop med så med andra ord - förhållandemässigt är jag väldigt upptagen och engagerad. Men vi pratade en hel del jobb och det visade sig att han behövde ny hemsida till sitt företag och efter att ha kollat upp min hemsida för organisationen menade han på att han var väldigt imponerad. Att vi borde diskutera jobb framöver. Kul. kul.

4 kommentarer:

  1. ja det är verkligen ett dilemma det där! men helt rätt inställning - det klart att man genom hela livet kommer fortsätta bli attraherad av fler än en person! jag brukar må bäst av att faktiskt undvika de där personerna.. och vad jag ser av inlägget ovan verkar han redan rätt betuttad haha :)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig Jennyp. Ja... Undvika var ju också min strategi för några dagar sen. Tror det var timingen som fick mig att ändra mig. Well well... Vi får se vad det här resulterar i.

    SvaraRadera
  3. Jag tror definitivt att man kan vara attraherade av många olika personer under en livstid. Det är precis som du säger, man väljer att vara med någon på gott och ont. Att man inte ens skulle lägga märket till andra är inte realistiskt i mina ögon. Men den här killen skickar definitivt ut signaler om att han är ute efter mer än vänskap. And why shouldn't he? You're awesome! Du får ta ställning till om det är en person som du kan ha i din bekantskapskrets utan en massa trubbel och missförstånd.

    SvaraRadera
  4. Sapho: "Du får ta ställning till om det är en person som du kan ha i din bekantskapskrets utan en massa trubbel och missförstånd." Grejen är att han åker härifrån på söndag kväll=åker tillbaka till sin kontinent och Paris. En del av mig tänker att man vet aldrig vad som händer i framtiden och att det kan va intressant att ha den kontakten. Till grejen hör också att jag väldigt sällan blir attraherad av någon och nu när det är någon där attraktionen verkar ömsesidig också så... Ah, jag vet inte.

    SvaraRadera