söndag 24 juli 2011

Den stora världen och det lilla livet

Brassarna har anlänt och de är så gulliga. Riktigt rara men inga partyanimals inte. På fredagskvällen ville de flanera på Waterfront och äta middag där så själv tog jag en taxi in till R. Så där var jag, R och tre av hennes närmaste tjejkompisar. Vi åt middag och pratade in till två på natten. Alla är så kallade "färgade" tjejer och här är det en hel kultur kring det - mycket femininitet och mycket R'n B. Lite för feminint för min smak emellanåt. Jag är inte så på när det kommer till snack om killar - hur de tänker och vad de egentligen menar. Jag menar - varför bry sig om det? Också snack om vikt, träning och dieter - inte mitt favoritsamtalsämne precis. Men på det stora hela var det mycket trevligt.

Det blev att jag sov över. Låter vansinnigt att lämna främmande människor ensamma i sitt hus men både jag och brassarna var coola med det. Jag hade en bra känsla med dem så de fick extranycklar och allting.

På morgonen åkte R med mig till min del av stan där vi hämtade upp brassarna i huset och gick till den där marknaden. Underbar mat och underbar stämning. Brassarna gick in till stan senare och jag och R gick runt i olika butiker i området och sen gick jag hem.

Läste på DN om Norgemassakern och blev alldeles mållös. 80 människor. Dödade av en enda man. Bara så där. I lilla Norge! Alldeles alldeles ofattbart.

Fram mot tidig kväll kom M över och vi lagade mat och drack vin. Tog sen en taxi till stan för firande av B. B bjöd på champagne och delikat plockmat. Jag fick höra att Amy Winehouse hittats död. Tänkte - jävla skit, jävla skit. Så många begåvade människor som bara väljer att inte längre leva sitt liv. Club 27 forever case...

Men sällskapet fick mig att släppa tankarna på världen. Svenska T och några andra godingar var också där och just den delen av gruppen inklusive mig och M rörde oss vidare till en klubb senare.

. Jag och B buggade till låten My Brown Eyed Girl.
. Jag blev stött på av fin pojke med lockigt mörkt hår och skägg men dissade allt det.
. Sprang på JJ på stället och galendansade lite med honom med.

Det var väl höjdpunkterna i punktform.

Och franspojken? Han hittade nog en villig flicka på annat håll, det hoppas vi på.

Ikväll så kommer min man. Och jag har saknat honom saknat honom saknat honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar