tisdag 5 juli 2011

Känner mig lyckligt lottad

Efter att ha varit duktig med att kontakta arbetsgivare och styra upp andra viktiga saker så mötte jag upp med B tidigt på kvällen igår för lite bikram yoga. Åh, hur jag älskar den träningen och hur ens dagsform kan variera från gång till gång. Senast var jag tvungen att sitta ner flera gånger och kände som om jag kunde svimma när som helst. Igår flöt allt bara på och jag orkade utmana mig själv i stretchen mer än jag vågat hoppas. Det perfekta upplägget för mig visade sig vara att äta måltid tre och en halv timmar före och ett litet mellanmål en och en halv timme innan.

Efteråt åkte vi hem till B och lagade middag och drack vin. Hennes vän J som nyligen rest runt i Finland och Ryssland kom över och han hade med sig lemon marang cake från Charlie's Bakery, min favoritkaka från favoritbageriet! Vi satt uppe sent och bara pratade och pratade. Gick på djupet med saker som relationer och osäkerhet. Monogami versus polygami. Känsla versus rationalitet osv. osv. Underbara insiktsfulla människor. Det bästa med mina vänner här - de är inte intresserade av skvaller och ytligheter. Istället diskuterar de idéer och teorier. Jag älskar det. Älskar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar