onsdag 20 juli 2011

Kul och härligt - My ass!

Att gå från punkt A till B som kvinna i den här stan kan va en riktig pina. Man får hela tiden kommentarer om hur man ser ut, och det ofta av gubbar som är dubbelt så gamla som en själv, eller mer.

Och det handlar inte om att uppskatta kvinnor. Det handlar om att markera att man ser oss som objekt. Ett objekt att kommentera och värdera. Ja, ibland till och med ett objekt att ta i. Jag har sett exempel på det själv och kan säga att det mest drabbar unga tonårstjejer - de som inte vet vad de ska göra. De som till och med kan tro att det är de själva som ska skämmas. Fyfan alltså. Sånna killar får mig att bara vilja skrika och slå.

Och just idag var en sån dag som jag känner frustration över just detta så jag postar update på facebook - ""Hello sexy mama!" ... Excuse me, I didn't hear myself asking for an opinion. Always "sexy this, sexy that". Man... One if these days I'm gonna blixen someone right there on the street. Just sayin."

Först ingen kommentar alls och sen nån som menar "Life is hard ;)" Öhm... Jaha, så nu tror typ folk att det handlar om mig. Att jag vill skrika ut på fejan vilken jävla bekräftelse jag får från killar och hur snygg jag tycker jag är. Facebook är så inte redo för könsdebatt. Så inte redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar