torsdag 15 oktober 2009

En bit upp i berget med utsikt över staden och havet

Sitter jag i ett kök i ett hem med internetuppkoppling. Så sweet så det nästan inte är sant med tanke på att vi pratar Afrika. Min flatmate är på barrunda för att snacka omkull potentiella kunder till hennes dejtingfirma... (!) Ja, det är sant. Kvinnan driver en dejtingfirma som bygger på astrologi dessutom. Flummigt men fine with me. Diggar annorlunda människor framför konservativa alla gånger och i Sydafrika är det generellt det ena eller andra.

Jag tänker på att jag behöver en bil, hur mycket jag än undvikit faktumet att man inte tar sig nånstans i det här landet utan en. Två tredjedelar av mina stipendiepengar kommer gå åt till en. Om... Inte jag köper en som jag säljer sedan. Men... det är finns inga garantier för att jag blir av med den innan jag åker.

Jag tänker på uppsatsen där jag gått in i en teoretisk vägg. Fuck för teori men det blir ingen uppsats utan teorier.

Jag tänker på att jag nästa vecka ska få träffa Che Guevaras son och dotter. Ja, du läste rätt. Direktflugna hit från Cuba.

Jag tänker på DA som jag inte sett denna vecka. För att jag bara varit uppe på uni en av veckans dagar. För att jag inte har en damn bil.

Men jag mår bra. Har tak över huvudet och en säng att sova i. Människor att prata med, saker att göra.

All is well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar