tisdag 27 juli 2010

Way Out West

Den 4 augusti landar jag i Sverige. Den 9 augusti kommer W efter för en kortare semester i Sverige innan han åker iväg på konferenser och jobbmöten i sydligare delar av Europa.

Jag nämnde festivalen Way Out West för honom och han blev eld och lågor. I Sydafrika kan man va glad om man får dit en världsartist per år så klart han var på att se ett antal under en dag.

Vi bokade endagsbiljetter för fredagen men jag tycker det är keff att fullständigt spelschema inte släpps förrän samma vecka. Nu vet vi att vi kommer se Iggy och M.I.A. men det är också ett antal andra vi hoppas på. I synnerhet det sydafrikanska bandet Die Antwoord.

Och nej, de är inte på riktigt. Även om jag verkligen önskar att de vore sinnessjuka white trash ghetto people så fattade jag tidigt att det inte var fallet. För organiserade. För bra på marknadsföring. Istället är de art school drop outs med känsla för detaljer, humor samt barnsligt hög inlevelseförmåga. Äkta eller fake, det är inte det som avgör i det här fallet. Jag gillar vad de gör och hur de gör det.

2 kommentarer: