tisdag 13 juli 2010

3 veckor

Igår vaknade Sydafrika upp med major baksmälla efter en månads VM-festande. Jag och W hade reserverat platser på restaurang i Cape Town där vi såg finalen tillsammans med mina finaste. Vänner som jag hittat på tre olika ställen. Okomplicerade, ärliga och härliga relationer där jag har ett speciellt band till var och en av dem. Och som bonus gillar de också varandra. Jag har aldrig haft något så stabilt och omfattande nånsin.

Om morgnarna vaknar jag upp intill den finaste pojken jag nånsin haft i mitt liv. Han som alltid peppar, fixar och värmer upp min vinterfrusna kropp. Han som är full av liv och idéer och som precis som jag - väljer att aldrig ha tråkigt.

Runt om mig finns de vackraste omgivningarna mina ögon har skådat. Gröna kullar, palmträd och vingårdar. Hav och klippor. Örnar som landar på mitt tak. Och inom överkomligt avstånd finns CT, världens bästa stad.

Och jag skulle inte bara lämna detta. Inte om jag inte var tvungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar