tisdag 20 juli 2010

Höjder

Jag och W åkte upp till lilla stans naturreservat när han kom från jobbet igår. Vägen till toppen är guppig och krokig där man tar sig över vingårdar och husområden. Skikt för skikt tills man har utsikt över hela staden. Bilstereon spelade nånting med Faithless. Jag fastnade för textraden - "You sing My Funny Valentine, and how it breaks my heart..."

Bilen parkerad och W drog iväg på sin cykel. Jag sprang i intervaller med ipoden i handen. Såg lampor tändas nedanför i den begynnande skymningen.

Sprang över en å och drog in den svala luften av friskt vatten och fuktig jord.

På vägen tillbaka cyklade W förbi mig. Vände sig och log när han passerat.

Medan jag sprang de sista stegen påminde jag mig själv om att jag är i södra Afrika. Gör en vanlig joggingrunda på en vanlig måndagskväll...

Ja, jag är en lycklig jävel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar