fredag 24 juli 2009

Let's make things complicated

Bollar har sats i rullning. Möjligheter har öppnats. Människor har dykt upp, gamla som nya.

Det var i onsdags som jag hängde på stan med MM som jag inte sett på ett år. Det blev mycket prat. Det blev lite shopping. MM fyndade en Acne-blus. På det två oversized second hand kavajer med snygga sömmar och gälla färger. Hon kommer bli snyggast på hela festivalen, den det visade sig att vi båda ska på nästa vecka. I Karlskoga av alla ställen...

Det blev tidig kväll och MH hade kommit hem (eller vad man ska kalla Karlstad numera) från Köpenhamn. Hon tog med mig på afrikansk dans men hade tagit fel på tiden. Danstränaren som tyckte synd om oss insisterade på en privatlektion, där och då, bara så där. Vi tackade givetvis ja. Jag påmindes om att jag älskar dansformen. Så befriande. Ska försöka ta fler lektioner i Sydafrika till hösten.

På kvällen läste jag D:s statusrad på Fejan - Madonna i Oslo, han hade en biljett över. Jag har alltid velat se henne. Samtidigt har jag undvikit D. Fått intrycket av att han är tvärt emot den jag trodde han var. Har varit spydig och kort när han velat prata. Har till och med varit syrlig när han i våras bjöd in mig på värsta grejen. Samtidigt har syrran envisats med att påstå att jag har fel. Att jag fått honom om bakfoten. Jag inledde ett samtal som slutade med att jag tog biljetten. Han lockade med att det skulle va folk där som det var bra för mig att träffa - jobbkontakter. Jag tänkte framförallt att jag skulle ta reda på vem han är, så jag slipper undra.

Uppfylld med energi av beslutet bestämde jag mig för att hänga på MM och hennes vänner ut. Peter Siepen gästade ett ställe i stan. The place to be på sommaren då det har en fantastiskt takterass.

Efter en dryg kö mötte jag dem där inne. Vi småpratade över några öl. MM betonade hur kul det var att träffas så här igen och hur galet bra vi skulle ha det på festivalen. En av hennes vänner bjöd på snus och jag tänkte vafan och deklarerade att jag satte in min förta prilla. De andra tittade på mig med nyfiken förväntan. Jag tog det bra, tyckte jag.

Vi började dansa - inomhus för att tjejerna tyckte terassen var för trång. Plötsligt kom ett riktigt snyggo förbi. Stannade vid mig och bara "Men heej!". Vi dansade. Jag sa att jag ville ha cigg. Han hade inga men såg på fem röda till att skaffa fram. Vi gick ut. Två blonda småbrudar kastade sig över honom. Jag funderade på att dra när han plötsligt markerade med att ta armen runt mig. Vi rökte upp och han beredde mig plats på dansgolvet. Mitt in i gröten ville han. Vi dansade och utbytte brännande blickar. Han tog armarna runt min midja, svingade runt mig. Pussade då och då på halsen. Perfekt längd, perfekt kropp. Det var en fröjd att bara titta på honom. Ett nöje att vistas tillsammans.

Klockan passerade två och vi rörde oss inåt. Det blev kyssar. Det blev vatten i baren. Mera kyssar och hångel. Vi hörde hur bartendern skällde på personal som stod och tjuvtittade på oss. Hörde Peter Siepen avsluta med "Jag hoppas att ni har hittat nån att knulla med."

Hemma väntade pappa på mitt samtal. Han hade ställt upp med att komma och hämta eftersom jag från och med tidigt nästa morgon skulle va hundvakt.

Jag och snyggot tog oss ut. Hånglade som vrålkåta tonåringar som inte har nånstans att ta vägen. Hans stora varma händer gled smidigt upp och ner längst mina bara lår. Jag tog mig samman och ringde pappa. Vi hade en kvart på oss. Promenerade en liten bit och satte oss ner i ett hörn - jag i hans knä. Hånglade, pratade, retades. Han gillade att retas uppenbarligen. Vi snackade ålder. Jag sa att det nog verkade som om jag var typ sexton år - blir hämtad av pappa o allt. Han - Du är nog inte sexton. Du bara hånglar som en sextonåring. Fräckt så det förslog. Han skrattade när han såg min min. Sa han såklart skämtat. vi var jämngamla. I skenet från gatlampan såg jag att hans ögon var gröna. Så himla snyggt till mörkt hår. Jag ville äta upp honom men visste att det inte gick. Han var uppenbarligen inne på samma tankar. "Stanna. Åk inte. Stanna. Åk inte." vädjade han. Samma dag skulle han tillbaka till Göteborg där han bodde. Sen var hans sommar uppbokad. Påpekade att han nu hade all anledning att åka till Uppsala i höst. Kanske, tyckte jag. Han gjorde indignerad min - "Vadå kanske?". Jag stod fast vid "kanske". Pappas bil rullade fram och jag slet mig loss. Han ropade efter mig när jag gått halvägs. "Ge mig ditt nummer då!" Jag vände. "Men ta fram mobilen då!" Knappade in mina siffror. Han stal en kyss. Höll kvar min hand ända fram till fingerspetsarna när jag vände.

Hemma plingade det till i mobilen - "Puss på dig söt. Hoppas du hade en kanonkväll som jag." Jag somnade och drömde om hans händer.

Igår regnade bort. Jag underhöll mest hunden. K2 ringde och vi hade i vanlig ordning maratonsamtal. Hon sa att hon kanske skulle hälsa på mig i helgen. En blixtvisit från lördag till söndag. Vi får se.

Pratade med D förut idag. Han var frank och rakt på sak, undrade varför jag trodde han var det jag trodde han var. Jävla syren, tänkte jag. Hon skvallrar! Men det visade sig att han kommit fram till det på egen hand. Vi pratade ut och han lyckades återskapa en bild av sig själv som mer liknade den jag haft från början. Ska bli så jävla intressant att ses igen nästa vecka. Undrar vad han har för bild av mig egentligen. Förklädd till Sarah Pahlin som jag var första och enda gången vi möttes...

2 kommentarer:

  1. Men oj vad härligt beskrivande och avslappnat du skriver! Ögonen och jag är för trötta för att stanna längre, men jag kommer gärna tillbaka snart.
    Kram från hemliga fröken i Sthlm som halkade in via Zoe.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Du är varmt välkommen tillbaka.

    SvaraRadera