onsdag 15 juli 2009

I love Kbh

Rullade in i Kopenhamn vid 17 tiden i forrgar. MH motte mig pa stationen och vi tog tuben hem till henne. Dumpade mina grejer, slangde oss pa cyklar och trampade pa mot en Faelledparken dar vi motte upp med hennes danska kompis E. Sa vackert och gront och varmt var det. Kandes som en riktig vinst att byta ut det regniga sverigevadret mot snudd pa tropisk varme. Vi grillade och drack rose. Lyssnade till ett afrikanskt trumband som spelade och sag manniskor dansa tills det ryckte i benen pa mig och MH och vi hoppade in i folkmassan och gav jarnet.

Pa morgonen hade MH dragit till jobbet nar jag vaknade sent pa formiddagen. Jag duschade och chillade en stund i lagenheten. Slangde ett oga pa en karta och gav mig ut pa cykel igen. Har alltid varit lite chicken nar det kommer till att cykla i storstadstrafik men Kopenhamns trafik kandes anda helt okay. Jag sallade mig till massan av cyklister och cruisade fram i stralande vader. Stannade till i olika fantastiska parker dar jag strosade runt. Stallde vardelosa turistfragor till danska manniskor, mest for att kolla om jag kunde gora mig forstadd pa min kvasidanska, det gick ganska okay.

Nar jag sen motte upp med MH kunde jag inte lata bli att bedyra min nyfunna karlek till Kopenhamn, en stad jag garna skulle bo i. Det blir ofta sa nar jag upptacker nya stader, jag foralskar mig i dom. Av Kopenhamn hade jag annars bara suddiga minnen da jag varit har med familjen som liten.

Kande snart att det var en helt annan stamning har an i Stockholm. Folk ar avslappnade. Framlingar ser en i ogonen och spontanler. Hur ofta hander det i Stockholm. Det fik mig att skina upp och le tillbaka. Gick runt med ett fanleende hela dan igar.

Nej, nu maste jag gora mig redo for nya upptakter. Christiania fnns pa kartan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar