tisdag 14 juni 2011

Saker och ting börjar röra sig

Det är över två veckor sedan vi flyttade. Den värsta flytten jag varit med om ever (och det säger jag i egenskap av att vara flyttveteran delux). W hade totalt underestimerat mängden av prylar han äger. Vad som skulle varit en flyttdag med ett flyttlass blev ett antal turer fram och tillbaka mellan städerna, sammanlagt fyra släpvagnar med saker. Sen tog det oss en vecka att få det att se ok ut i huset men vafan... Nu är vi ju här så att eh... jag har nästan, nästan glömt hur jobbigt det där flyttandet var.

Nu börjar livet sakta men säkert ta den form jag önskat med mer sociala aktiviteter som spontanbesök av vänner, utgångar och luncher på stan. Jag har också spenderat mer tid på organisationen där jag praktiserar. Igår hade jag en presentation inför bossen där jag visade arbetet jag gjort med nya hemsidan. Hon blev glad. Mycket glad och tacksam. Min förhoppning har hela tiden varit att de ska inse att de verkligen behöver en kommunikatör, det och vilken stjärna jag är och sen lägga ihop det ena med det andra=anställa mig. Trodde dock jag skulle behöva överlämna en skriftlig plädering i form av rapport men hör och häpna - bossen förekom mig. Efter presentationen igår berättade hon att hon ska lägga fram en budget för lön till en communication officer varpå hon undrade om jag är intresserad (!)

Så, ingenting är skrivet i sten ännu. Det kommer som allt annat i landet bli en snårig process som kommer ta tid och som på vägen också kan komma att skita sig, men i alla fall... Det är ett acknowledgment och jag kommer att bidra med mitt bästa för att realisera denna idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar