onsdag 22 juni 2011

Intervju

Så denna dära underrättelsebyrån ligger typ 8km från där jag bor och fantastiskt nog så har Kapstadens stadsbusssystem nyligen börjat rulla - Heja utveckling! Och bussystemet är så välstrukturrerat att bussarna till och med har helt egna vägar att åka på och alla hållsplatser har tak och biljetter kontrolleras innan påstigning... Ja, jag vart impressed helt enkelt.

Vad jag inte kunde klura ut var var exakt var bussen stannar men stationen jag gick av på hade samma namn som gatan där byrån ligger, så hur svårt kan det va? Uhm, ganska svårt visade det sig. Hållplatsen var precis i början av denna långa gata och byrån typ i andra änden. När jag väl tagit mig fram till området där det ligger var nästa problem - hitta rätt ingång, så många skyltar över olika ingångar men en underrättelsebyrå skyltar ju inte precis med namnet...

För första gången i min historia anlände jag sent till en intervju - 15 min. Som tur var hade jag numret till deras HR-person så jag ringde redan innan och meddelade min försening. Min stress rann trots allt av mig när jag träffade de tre intervjupersonerna som var avslappnade och vänligt inställda. Jag som hade förberett mig på en serious interrogation blev förvånad när det framkom att de tycker att jag är mer än kvalificerad för tjänsten, och att deras frågor mer rörde hur de kunde hålla en person som mig stimulerad och motiverad.

Summa summarum: Det kändes bra. Jag fick en positiv bild av chefen, deras managers och det de gör. Nu återstår bara en kortare väntan på besked som ska komma i slutet av denna eller i början av nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar