måndag 8 mars 2010

Nya rutiner

Över 40 grader i 11 dagar. Jag gör vad jag kan för att inte krevera. Som:

- Går rakt igenom vattenspridare. Folk får gärna skratta och peka. Jag svarar: Don't worry. I'm not insane. I'm just from Sweden."

- Förtär endast mat och dryck som är kall och knaprar frenetiskt på isbitar.

- Tar av mig alla kläder så fort jag kommit innanför dörren och lägger mig raklång i min säng. Djupandas.

- Duschar kallt morgon, efter jobbet och på kvällen.

- Går bara i kjolar och klänningar.

Idag måste det fan ha kulminerat. Att promenera runt ute kändes som att ha 100 värmeblåsande hårtorkar riktade mot sig.

Som grädde på moset dog vår AC på jobbet idag.

I bakgrunden av allt det här borde det inte va så konstigt att mitt fortplantningssystem beter sig helt uppfuckat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar