onsdag 17 mars 2010

Blodsband

Jag har kommit in på det förut - Facebook och hur fenomenet fascinerar och ibland chockerar. Denna lilla globala by som erbjuder sneak peaks in i parallella verkligheter.

Jag har börjat samla på lite kusiner. De man kan hitta. Har delat lite tankar med dem jag inte pratat med på år och konstaterat hur olika man blivit.

Och så ikväll, i ren tristess, fick jag en idé som märkligt nog inte slagit mig förut. Jag sökte på min biologiska pappas efternamn och sex personer dök upp.

Ett namn jag kunde relatera till på direkten: Min tremänning på hans sida, född bara några dagar efter mig. Jag minns ett gammalt foto där vi som bebisar ligger intill varandra på samma filt. En ljushårig flicka och en mörk.

Sen ett namn som klingar bekant. Och efter lite eftertanke konstaterar jag att det är den ena av mina två så kallade bröder. Den yngsta. Även fast jag inte kan se nån likhet i våra utseenden så bara vet jag.


Att han är ett fan av Enrique Iglesias, Eros Ramazotti och nationalrätten burek, är allt hans profil förtäljer för en ofriendad.

Jaha.

Och jag vet inte om jag vill veta mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar