tisdag 23 mars 2010

Kalla mig gärna schizo

Men B:s analys av mitt nyckfulla beteende är att jag "har månen i tvillingarna". Enligt astrologins logik ska det göra att jag hela tiden ändrar mig fram och tillbaka - känslomässigt och intellektuellt. Hon kan ha rätt, vem vet.

För ett tag sen tvivlade jag på Schweizaren. Senaste tiden har jag känt att det är "vi". Så mycket så jag idag ändrade min status på facebook till "in a relationship".

Varav denna vändning?

Jag har ingen logisk förklaring. Det kan ha att göra med att han uppfinner nya svenska ord som "sockerpussar" och att han uttalar dem med tyskklingande brytning. Eller, att han ständigt hittar lösningar på mina problem och att de lösningarna ofta inkluderar en större ansträngning från hans sida. Eller, att han serverar kaffe på sängen. Eller, att han lagar mat som ett proffs. Eller, att han har armar som orkar lyfta upp mig och snurra mig runt runt runt. Eller, att han kan stoppa mig mitt i en mening och fråga om jag vet att jag är vacker. Eller, att han låter väldigt bestämd när han pratar i telefon på afrikaans. Eller, att hans franskauttal inte är fy skam det heller. Eller, att han resonerar om människor och händelser på ett sätt som visar att han är en sån som tänker ett steg längre.

Eller, att han har en ögonnyans som rinnande honung.

Eller, att han har mjuka fina läppar som kysser på olika vis.

Eller, att han har handflator som är så lena så lena.

Eller...

all the above.

Sen den här helgen...

Vi har hanterat två bilolyckor ihop. En utanför min dörr (!) och en utanför CT på motorvägen.

Vi har fejsat en oväntad entré av hans ex på fest. Jag var beredd på att hon skulle försöka knuffa i mig i poolen. Men det blev inte alls så. Istället pratade hon vänligt med mig och lämnade festen tidigt. Skickade sen ett sorgset sms till honom mitt i natten.

Vi har hängt på hans farm och umgåtts med hans bror, svägerska och deras vänner. Ätit sydafrikanska måltider tillsammans med dem och pratat sex och politik.

Vi har gått kortare bergspromenad med hans bror och svägerska och på vägen tillbaka frågade han ut henne om hennes lägenhet i CT som hon vill sälja. Frågade om allt från taxeringsvärde till vad det är för folk som bor i huset.

Ledde mig avsides på uppfarten när vi sen närmade oss de andra. Undrade om jag förstått hans resonemang. Jo, jag förstod det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar